Pff... ook al zo een rot bevalling. Voor mijn bevalling hoorde ik van veel mensen om mij heen dat het allemaal wel meeviel. En dat als het achter de rug was je het zo weer vergeten was. Maar ik weet echt elke minuut nog na te vertellen. Zelfs nog meer dan dat mijn man nog weet.
Wel heel vervelend dat het met de kleine niet goed ging in het begin. Dat moet zeker spannend geweest zijn. Ik hoop voor jullie en jullie kleine meid natuurlijk dat alles goed blijft gaan. Aan de ene kant vervelend dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet, maar aan de andere kant wel prettig dat ze het zo goed in de gaten houden. Ik zal voor jullie duimen.
Bij mij was het zo dat ik al een ongeveer een week voorweeen heb gehad voordat mijn vliezen braken. En eigenlijk wat ik had waren gewoon iedere keer ontsluitingsweeen maar tot een bepaald punt en dan viel het opeens helemaal weg. Ook toen mijn vliezen braken heb ik hele heftige weeen gehad maar na 5 uur weeen hielden ze er weer mee op. En was ik dus ook verplicht om in het ziekenhuis te bevallen. Na anderhalve dag werd ik uiteindelijk ingeleid en had ik al 4 cm ontsluiting. Ze zeiden dat het vanaf dit punt waarschijnlijk snel zou gaan omdat de eerste paar cm het moeilijkste zouden zijn. Na een uur pas 1 cm erbij. en zo ging het heel langzaam door, ze hebben heel vaak het infuus verhoogd. Uiteindelijk heb ik een drie dubbele dosis gehad van wat iemand normaal krijgt. En heb uiteindelijk ook 10 cm ontsluiting bereikt maar de persweeen zette niet door. Wel persdrang maar mocht niet zelf persen omdat hij nog te ver weg zat. Na 2 uur hadden ze besloten om een keizersnee te doen. Maar moest wachten tot de ok leeg was, want was geen spoedgeval. En dat duurde nog 2 uur, met persdrang. Waren twee langste uren van mijn leven.
Mijn mannentje kwam heel moeilijk om gang. De eerste testen waren erg slecht. Maar gelukkig ging het de dagen erna heel goed. wel nog een keer aan de monitoren gelegd omdat hij bijna stikte uit het niets. Erg geschrokken en na een nacht aan de monitoren hebben ze niks kunnen vinden.
Je moet alles nu gewoon weer heel langzaam op gaan bouwen. en op een bepaald punt gewoon dingen gaan doen en proberen. Fietsen vond ik in het begin erg moeilijk maar gaat nu erg goed. Je spieren en conditie moeten weer aansterken. Ik weet zeker dat het uiteindelijk vanzelf goed komt. Ga lekker wandelen met je kleine met dit mooie weer en ga zo steeds stapjes verder. Het komt allemaal goed echt waar, geniet in ieder geval van je mooie dochter dat is ook heel belangrijk.
xx