Keizersnee ivm stuit....met hoeveel weken doen ze dat??

Hoi,
Misschien weet iemand dit. Ik ben (pas) 31 weken en of de kleine uk in een stuit blijft liggen, is nog maar de vraag, maar ik wilde dit toch alvast weten. Stel dat ukkie nou lekker zo blijft liggen en ik kies voor een keizersnee, wanneer gaan ze de kleine dan halen? Laten ze je dan ook lopen tot 40 of zelfs 42 weken als de kleine zich niet eerder aandient? Of willen ze de weeen en de start van een vaginale bevalling voor zijn en wordt je met een week of 38 al geholpen?
De vk zei me vandaag dat ze pas rond 37 weken een eventuele draaipoging zouden gaan doen, maar wat als dit niet lukt. Volgt de keizersnee dan snel???
Hopelijk heeft iemand een antwoord hierop.
Bedankt, Patricia
31w4d

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op zwangerschapsgym was er een vrouw die dit had. Ze wilde niet draaien (meestal rond 36 weken ivm mogelijkheid van terugschieten) en ze kreeg met 39 weken een geplande  keizersnee. Je kan ook nog kiezen voor een stuitbevalling in het ziekenhuis maar daar hoor je heel gemengde verhalen over. De ene gynaecoloog vindt het niets en de ander biedt het wel aan.

Ach, 31 weken zwanger....je kindje kan nog tot 35/36 weken spontaan  draaien. Ik zou me niet al teveel zorgen maken.

Succes,
Ingeborg

Hoi!
Uiteraard heb je gelijk en moet ik niet te veel op de zaken vooruit lopen. Maar als ik ergens slecht in ben, dan is het wel in rustig afwachten.......
Nou ja, er zit niks anders op. Eerst maar eens de volgende controle bij de vk afwachten over 2 weken.
groetjes, Patricia

Hoi Patricia,
mocht je kindje nou in stuit blijven liggen zou ik ook zeker moxa-therapie overwegen als ik jou was, kijk even op www.stuitlig.nl, daar staat het uitvoerig beschreven. Het schijnt 25% meer kans te geven op het spontaan draaien van je kindje.