keizersnee moeders?

Ik ben een keizernee moeder  en wil graag een 2de kindje maar ik moet 1 jaar wachten. Tegen mij werd gezegd 1 jaar maar lees allelei verhalen, de 1 moet "maar"  een half jaar wachten en  sommige hebben helemaal geen advies gekregen. Iemand advies gekregen? zo ja welk?

groetjes Wendy

Hoi,

Tegen mij is er helemaal niks gezegd...
Het enige wat ze zeiden was, als je weer zwanger bent... kom maar terug.
Ik heb gehoord dat je minimaal een half jaar moet wachten zodat je litteken kan genezen maar dat het beter voor je lichaam is om er een jaar mee te wachten.
Meer weet ik niet, maar er zullen vast wel mensen zijn die geadviseerd zijn.

gr kaat

Hoi Wendy,

Ik heb geen keizersnee gehad, maar ben voor mijn zwangerschap wel geopereerd aan mijn buik: ik heb nu een enorm litteken verticaal op mijn buik. Ik mocht na 6 weken weer sex hebben en zwanger worden zou dan, met het oog op de wond, geen probleem zijn. Ik moet wel zeggen dat mijn baarmoeder intact is gebleven, ik kan me voorstellen dat dat wel verschil maakt. Vraag het voor de zekerheid even aan je huisarts of gynaecoloog.

Groetjes,
Daisy

Hier nog een keizersnee moeder. De gyn heeft er tegen mij niks over gezegd, het enige wat ze erbij vermelde was dat ik bij een volgende zwangerschap in het ziekenhuis moest bevallen maar dat ik tot 36 weken gewoon onder controle van de verloskundige mocht zijn. Dat is dus wel zo prettig. We zullen wel zien tegen die tijd, voorlopig moet ik er nog even niet aan denken.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26-09)

Hoi!

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik minimaal een half jaar moet wachten om weer zwanger te worden maar beter nog een jaar. Je lichaam, en vooral je buik, heeft echt een flinke optater gehad door een keizersnee en voordat alles echt weer helemaal is zoals daarvoor, ben je gewoon een jaar verder. En ik geloof dat zeker!

Grtz. Poppetje71

PS: ben trouwens benieuwd of er ks-moeders zijn die een 2e bevalling bij voorbaat al weer via de ks zouden willen????

Hoi Poppetje,

ik zou het in ieder geval niet erg vinden om weer via een keizersnee te bevallen. Ik heb er gelukkig weinig last van gehad (al weet ik dat het anders kan zijn). Aan de andere kant wil ik "gewoon" ook wel eens meemaken, al vond ik de weeën verschrikkelijk en dan waren ze nog niet sterk genoeg.....

Groetjes Danielle

He daantje,

Vindt je het niet raar dat jij het ook niet te horen hebt gekregen?
Misschien hebben ze het wel druk druk druk of dachten ze dat de kraamhulp het zou zeggen??

Tegen jou hebben ze dus gezegd dat je tot de 36 weken bij de verloskundige mag blijven en daarna weer onder controle van de gyn..

Als wij ooit weer voor een tweede gaan, dan moet ik dat navragen want tegen mij heeft ze daar niks over gezegd... of ik bij de verloskundige mag gaan of bij hun.

Achteraf gezien had ik dat moeten vragen op de nacontrole, maar dat kwam toen niet in me op.

gr kaat

Volgens mij zeiden ze bij mij ook 6 maanden, maar als het eerder zou zijn, zou het volgens mij ook niet direct een probleem zijn....
Stef is nu 6 maanden en wij gaan er dan ook weer voor.....

Succes allemaal!
Liefs Annet

Terug
Bovenaan