keizersnee moeders?

Oh ja, als ik weer moet bevallen zou ik niet weten wat ik wil....
Die ks is me geweldig bevallen, en lijkt mij prettiger dan weeen (heb ik ook gehad, een storm zelfs.....mocht net niet persen, maar vond het vreselijk!) maarrrrrrr een keer "gewoon" bevallen lijkt me ook wel wat. Dan weet ik tenminste ook hoe dat is. Tenslotte heb ik dus wel al weeen gehad, dus ergens zouo ik het ook graag een keer wel "afmaken".....

Liefs Annet

Hai!

Ik ben op 11 augustus bevallen via een KS in het ZH. Bij mij vertelden de gyn en de verloskundige wel hetzelfde verhaal. Liever proberen 6 maanden te wachten om je lichaam de kans te geven te herstellen, maar een jaar is optimaal. Vond ik toen erg duidelijk... Ook hebben ze beiden verteld dat ik tot 34 weken bij de verloskundige mocht "lopen" en dan over zou gaan naar de gyn in het ZH. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het zo vreselijk makkelijk heb gehad allemaal, ben lopend na 4 dagen het ZH uitgegaan en heb nergens geen last meer van gehad ! Thomas is nu 6 maanden en ook wij zijn alweer gezellig bezig voor de tweede. Sterker nog: ben al ruim 3 weken over tijd, maar negatief getest. Was Bij Thomas ook zo uiteindelijk, dus we kijken het nog een weekje  aan, testen dan opnieuw, en danmoet ik of de HA bellen of de verloskundige, hahahaha!!! Erg spannend allemaal weer dus.

-X- Marieke  

Net als Wondernetje: O ja...

Als ik mocht kiezen doe mij dan maar weer een KS. Moet met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik het allemaal wel erg makkelijk vond op deze manier. Deze kans is ook erg groot omdat Thomas 4510 woog en 53 cm was. Ik ben 1.61 dus hij zat helemaal vast en klem, bekken te klein, bekkenbodemspieren erg stevig, een normale bevalling had er niet ingezeten en de gyn vreest de volgende keer ook niet. Maar voorlopig is het nog niet zo ver om die keuze te hoeven/mogen maken!

-X- Marieke

negen maand werd er bij mij verteld. Nou heb ik ook na de keizersnee (zo'n twee weken later) een baarmoederontsteking gehad, misschien is het daarom een half jaar + 3 maanden... Weet ik niet. Maar ik ben eigenlijk sowieso niet van plan om snel weer zwanger te worden. Ik denk als Tygo twee is ofzo... Maar ja... er kan van alles fout gaan natuurlijk...
Groetjes happyM

Jee, ik zou het niet weten? Kan mij niet herinneren dat er iets over een termijn gezegt is. Even Googelen, zou ik zeggen...
Een tweede keer weer? Pfff, ik was de eerste keer erg ziek en heb veel pijn gehad. Bovendien was ik onder algehele narcose en dàt kan ik niemand aanaden. Maar ja, dat gebeurd alleen als er veel haast bij is. Sommige mensen zeggen dan dat ik blij moet zijn dat ik geen “gewone” bevalling heb hoeven doormaken maar dat vind ik niet. Zou er wel bang voor zijn maar als het mag ga ik het tzt gewoon proberen.
Spannend zeg, dat er alweer bij zijn die zwanger willen worden of zijn????? Hier nog geen ambities...

Liefs S. mamma van Stijn

Bij mij is ook gezegd het liefst minimaal een half jaar wachten (dan is de wond in je
baarmoeder genezen) maar liever 1 jaar wachten. Als ik weer zwanger ben moet ik
voor de eerste afspraak naar de gyn (echo om te kijken of het vruchtje zich niet in het
litteken genesteld heeft) en als er verder geen complicaties zijn zou ik tot 36 weken
naar de verloskundige mogen en daarna weer overgenomen worden door de gyn.
Helaas geen thuis bevalling, ik was nu wel thuis begonnen tot persen toe maar hij wilde
er niet uit, in het ziekenhuis nog een vacuüm gehad maar ook dat mocht niet baten.
Als een eventueel volgend kindje goed ligt zou een natuurlijke bevalling geen probleem
moeten zijn en heeft dat toch wel mijn voorkeur.
Tieme is nu 5 maanden en wij willen er rond zijn 1ste verjaardag weer voor gaan, al zal het wel lastig zijn om zo lang te wachten het kriebelt al weer behoorlijk.

groetjes Anke

Mijn VK zei bij de eerste zelfs dat ik het beste kon wachten tot m'n dochter goed kon lopen zodat ik niet met haar hoefde te sjouwen. De dames en heren zijn het dus lekker met elkaar eens. NOT!

Toch lijkt het me echt verstandig een jaartje te wachten. Aangezien ik nog wel es last had van de wond als ik teveel deed.

Tussen Juli en Finn zit nu 3,2 jaar dus ruim 2,5 tussen 2 bevallingen en ik heb absoluut nergens last van gehad. Ik kon gelukkig kiezen voor weer een keizersnee aangezien ze mij niet konden garanderen dat ik nu wel normaal zou kunnen bevallen.
Misschien een beetje laf, maar ik zag het niet zitten dat ik na tig uur pijnlijke weeën toch weer een keizersnee zou moeten ondergaan.
Dus de laatste was een geplande keizersnee.

Liefs,

Tessie

Hoi,
Tegen mij is verteld dat ik het beste 6 maanden kon wachten omdat dan het liteken in je baarmoeder goed is genezen, want dat is de reden dat je bij een volgende in het zkh moet bevallen omdat het risico bestaat dat het litteken scheurt. Toen mijn oudste 1 jaar was was ik weer zwanger (ondertussen 7 mnd) en deze is natuurlijk bevallen. En geef mij maar een natuurlijke bevalling. Het was echt geen pretje twintig uur lang en ik heb nu nog last van mijn rug van de rugweeën maar ik stond een half uur na de bevalling wel onder de douche, en ik was de eerste die mijn kindje in bad deed en dat kon ik bij de eerste niet zeggen (die kon ik pas na vijf dagen zelf in bad doen)
groetjes,
Lia

Terug
Bovenaan