kennen jullie dat gevoel ook?

Hallo, hallo,

Hebben jullie ook het gevoel wel eens dat je kleintje alleen van jouw is!!
Ik heb dat gevoel heel erg, kan haar ook moeilijk afgeven aan een ander. Natuurlijk wel aan mijn man! (dat zou helemaal erg zijn als ik dat niet kon). Mijn man zegt dat ik net een zwaan ben met haar vleugels wijd die haar jong beschermd. Daarom zie ik er ook als een berg tegen op om te gaan werken. Ik hoop dat dat gevoel snel overgaat, en ik Evi gewoon met goed gevoel weg kan brengen.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

ja hoor dat heb ik ook! het wordt eigenlijk alleen maar erger hoe langer ik haar heb!!!
dan denk ik dat anderen het ook niet kunnen, haar verzorgen..... ik weet dat het onzin is, maar zo voel ik het wel. en werken, ik moet er niet aan denken.... zal wel wennen zijn. dan ben ik ook bang dat ze haar maar laten huilen op het dag verblijf, of niet lief tegen haar doen, maar dat is natuurlijk ook onzin!
nou ja, laten we het maar houden op echte moedergevoelens!!

groetjes,
daphne

Hallo,

Ik heb dat gevoel juist helemaal niet...
Ik wijs papa er altijd op dat we de dingen samen moeten doen en zeg weleens letterlijk: nu is het jouw beurt! Bij bezoek ben ik altijd blij met vrijwilligers die hem even van mij overnemen, eventueel (bij opa's en oma's) flesje geven en verschonen...
Als ik een hele dag met hem alleen in de weer ben geweest, ben ik soms geneigd te zeggen: de rest van de avond mag jij doen! Wat natuurlijk niet echt eerlijk is, manlief heeft ook de hele dag gewerkt...
Ben ik nu een slechte moeder ??

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Ja erg herkenbaar!! Ik geeft hem ook niet graag af! Ik had dat eerst niet zo erg,het word steeds erger lijkt wel. Als iemand anders hem de fles heeft gegeven dan heb ik zo`n gevoel of ik hem al heel lang niet meer vast heb gehad en dan wil ik hem na de fles het liefst zo snel mogelijk terug! Ach ja we genieten er nog maar van,nu kan het nog,voor ik het besef ben ik weer aan het werk en moet ik hem uit handen geven.
Groetjes Mikkie.

Ik heb vaak hetzelfde als Karin. Vind het wel fijn juist als iemand anders een keer de fles geeft of even met hem bezig is. Niet de hele tijd hoor en wel als ik het fijn vind op dat moment. Maar zeker niet als anderen zo hebberig hem vast willen houden, dan gaan mijn stekels overeind.
Maar bijvoorbeeld als papa een keertje lekker een dag vrij is dan mag hij ook vaker juist veel met hem doen. Dan kan ik lekker iets voor mezelf doen. Dat onafhankelijk zijn mis ik best wel eens.
Dus Karin... je bent echt geen slechte moeder hoor. Iedereen is anders en elk kindje is anders. Gewoon lekker doen waar jij je prettig bij voelt. Doe ik ook en tot nu toe werkt dat goed.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

Hoi,

Ik vind het fijn als mijn man Esther even van me 'overneemt' in het weekend. Maar als hij dan de nacht- en de ochtendvoeding gedaan heeft, dan weet ik niet hoe snel ik haar weer uit zijn armen moet vissen als ik wakker ben, want dan heb ik haar oprecht gemist!
Bij haar papa kan ik haar dus goed achterlaten, bij andere mensen daarentegen... Misschien gaan we van het weekend voor het eerst samen op stap en blijft Esther bij haar opa en oma (die komen dan bij ons thuis) en daar zie ik me toch tegen op. Ben ik bang dat ze haar ritme in de war schoppen, de fles verkeerd maken, haar druppeltjes niet geven, haar verkeerd vasthouden, enzovoorts. Terwijl ik zelf toch ook niet echt een expert ben en mijn schoonouders ook 2 kinderen hebben grootgebracht. Maar ja, als mijn schoonmoeder dan tot 3x toe een speen verkeerd om in Esthers mond stopt, vraag ik me toch af hoe dat dan allemaal moet gaan.

Maar het gaat ongetwijfeld goed, toch????

Eveline

Ha Eveline,
niet te druk maken hoor. Gaat vast goed. Lekker er van genieten dat jullie samen even weg zijn. Gewoon je schoonouders van te voren goed instrueren.
Veel plezier.
Groetjes Veerle

Bij onze oudste had ik dat gevoel ook heel sterk, maar ik merk nu bij de tweede dat het veel minder is. Ik denk dat dit komt omdat ik al gewend ben om een kind naar de oppas enz te brengen. Volgens mij zijn deze gevoelens helemaal normaal hoor!
De eerste keer naar oppas of kinderdagverblijf als je weer gaat werken is ook best moeilijk, maar het komt vast allemaal goed!
groetjes van Ruth

Terug
Bovenaan