Kerst

Sinterklaas is geweest, dus ook nog een topic over kerst.
Hoe gaan jullie dit vieren?

Wijn doen er niet zoveel aan.
We gaan naar een kinderkerstfeest in de kerk en verder naar mijn familie.
Ze doen er ook niet zoveel aan, dus pakken we niet groots uit. We blijven er een paar dagen, omdat ze 2 uur rijden van ons vandaan wonen.

Mijn man en ik hebben bedacht om geld te storten naar goede doelen.
Dat geeft ons na verwennerij met sinterklaas een beter gevoel dan weer groots en veel uit te pakken.

Dus kerst is hier wat sober, maar niet saai.
Gewoon gezellig bij elkaar, naar de kerk en bezinning eigenlijk!!
Na kerst komt een nichtje (10 jaar) logeren. Daar kijken we ook naar uit. Lekker tijd met elkaar.

Groetjes, Mare

Hier is Kerst ook niet zo groots. Op eerste kerstdag gaan we voor de Brunch naar de oma van Alexander. Daar komt de hele familie is een traditie. En dan gaan we daarna of naar het bos of even de stad in, is Winter wonderland in Oss. En dan naar mijn schoonouders, hier zullen cadeautjes voor de kinderen zijn (die ik moet kopen, krijg geld en moet dus tijd vinden om het uittegeven). En verder weet ik het nog niet, verwacht dat we daar ook eten.

2e Kerstdag kook ik een diner thuis, voor mijn ouders en zus. Dus gewoon lekker gezellig thuis zijn en genieten van elkaar. Bij ons thuis dus geen cadeautjes, wij doen alleen aan de Sint, helaas wil mijn schoonmoeder er niet aan.

Fijne feestdagen alvast.

Gr. Nanda

Wij gaan zaterdag de 19e naar het kinderkerstfeest van de kerk als we op tijd terug zijn van de verjaardag van mijn zusje. en maandag de 21 vertrekken we s ochtends vroeg naar Praag, om pas de 27e laat weer thuis te komen! Nergens gestress over, alleen even ons vaste restaurantje boeken voor kerstavond, en verder lekker door Praag struinen: 9e keer voor mij, 6e x voor Hans, 3e x voor Lydia, maar voor ons allemaal de eerste keer in de winter.
Met oud en nieuw blijven we gewoon lekker thuis en Nieuwjaarsdag komen mijn schoonouders...

1ste kerstdag lekker thuis waar mijn ouders, broer en zijn vriendin komen.
kleine kadootjes onder de kerstboom.
mijn broer en vriendin eten niet mee dus zijn we met een klein gezeldschap!

2de kerst gaan we naar de schoonouders, waar het wel drukker is met schoonbroer en zussen en 3 kinderen, ooms en tantes.

ik ben altijd blij als die kerst weer achter de rug is, mij veels te druk (vooral bij mijn schoonmoeder..pfff)

Ik ben echt dol op kerst, vooral omdat ik het leuk vind om een kerstmenu te koken : ). Vorig jaar heb ik voor de schoonfamilie uitgebreid gekookt, dus nu is het de beurt aan mijn schoonouders. Daar eten we dan ook 1e kerstdag.

We gaan meestal de 24e naar mijn vader in Emmen ( wij wonen in Noord-Holland ), maar waarschijnlijk dit jaar niet omdat ik op het punt sta te bevallen ( ik was 2 december uitgerekend ) en het toch best een eind weg is naar Emmen. Mijn schoonouders wonen op 5 minuten rijden afstand dus dat is toch wat makkelijker.

En 2e kerstdag blijven we gewoon met ons gezinnetje thuis en ga ik lekker koken.

Iedereen fijne feestdagen gewenst.

Groet, Leonie

hallo,
wij houden kerst lekker rustig, na een drukke sint tijd.
kerstavond gaan we naar mijn schoon ouders en daar lekker gourmetten.
1e kerstdag nodigen we mijn ouders en schoonouders en schoonzus uit om gezellig langs te komen.
2e kerstdag zijn we gewoon lekker thuis met een leuke kerstfilm en lekker eten.
vaak doe ik nog wat kleins onder de kerstboom voor kaylin en ayden, gewoon een knutselsetje om 2e kerstdag ook lekker bezig te zijn.

iedereen hele fijne feestdagen gewenst!!!
groetjes sylvana

Uuuh Leonie, je staat op het punt te gaan bevallen maar gaat er toch vanuit dat je 1e kerstdag naar je schoonouders gaat en 2e kerstdag een kerstmenu in elkaar draait?? Hihi.

Succes met de bevalling en fijne kerstdagen met jullie eigen kerstkindje.

Liefs,

Tessie

P.s.: Eerste kerstdag komen m'n tante, nicht met man en kinderen en m'n zus bij ons eten. Heb er veel zin in. Tweede kerstdag gaan we naar m'n schoonouders.

Kerstavond heb ik het erg druk met zingen. Maar dat is altijd een feest! Even stilstaan bij de echte reden van kerst, de geboorte van de Here Jezus. Ik blijf het allemaal bijzonder vinden.
1e kerstdag komen mijn ouders eten.
2e kerstdag gaan we naar m'n schoonfamilie.
We doen niet aan kado'tjes (tenminste niet officieel, maar ouders kunnen zich altijd weer moeilijk inhouden blijkt)
Dus de kerst zit weer vol! Maar ik zou het niet anders willen. Ik moet er niet aan denken om niets te doen met kerst. Ik vier het graag met alle mensen om me heen die me dierbaar zijn.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan