Kerstboom en een dreumes… Hekje? Tips gevraagd!

Bij ons stond de kerstboom op een klein tafeltje, zodat hij net wat hoger stond (al kon hij er nog wel bij). Duidelijk gezegd dat hij er niet aan mag komen en dat heeft hij ook nooit gedaan. Ik had voor de zekerheid wel plastic kerstballen onderaan gehangen.

Hier ook gewoon neergezet toen ons mannetje 1.5 was en goed liep. Ook gezegd dat hij er niet aan mocht zitten en heeft hij ook niet gedaan.

Vorig jaar was onze dochter net aan het kruipen. Die belandde oeps perongeluk toch steeds weer onder die mooie kerstballen ? Maar na veel aangeven dat ze er niet aan mocht zitten, keek ze alleen nog maar. Sowieso was ze niet zonder toezicht, dus spelen met het snoer ofzo, daar kon je snel bij ingrijpen. Al hadden we wel de boom zo gezet dat we het snoer zo goed mogelijk konden wegstoppen. En dat de achterkant van de boom niet bereikbaar was. 
Dit jaar ben ik het gewoon weer zo van plan. Alleen ga ik wat meer onbreekbare versiering aanschaffen. De glazen ballen komen er de komende jaren niet in, voor de zekerheid.

Wij hebben hem ook gewoon neergezet. Moeten ze ook leren toch? Maar mijn beide dochters zaten er niet aan. Soms met 1 vingertje even voelen aan een bal, maar dat was het ook.

Wij hebben hem elke keer gewoon neergezet. Ze moeten het toch leren dat het niet mag. Bij alle 4 de kids zijn er echt wel enkele ballen gesneuveld, maar na elke keer herhalen dat het niet mag, en alleen kijken met de oogjes, leren ze het vanzelf

Wij zetten hem gewoon neer, ze moet leren waar ze wel en niet aan mag komen. En dat leren ze wonderbaarlijk snel! Het enig wat ik van haar weg hou zijn echt gevaarlijk dingen: zo doen wij de openhaard pas aan als zij naar bed is. Maar verder staat in principe alles voor het grijpen' maar ze weet al heel goed waar ze wel en niet aan mag komen. En natuurlijk probeert het het nog wel eens, onderdeel van het ontdekken ☺️
omze dochter is bijna 14 maanden. 

Terug
Bovenaan