Kerststress

Hai,

Lijden jullie ook een beetje aan kerststress? Ik vind kerst wel leuk met alle versieringen en aandacht voor het kerstverhaal en het bezoeken van kerstmarkten enzo. MAAR ik moet bekennen dat ik ieder jaar weer tegen de verplichtingen opzie. Iedere kerstavond gaan wij naar mijn schoonouders. Dit is een onhandige tijd voor de kinderen. Daar maak ik me nu dan soms al zorgen over... Ik beleef er dus zelf eigenlijk niet zoveel plezier aan en ben altijd blij dat het weer voorbij is en we lekker thuis zijn. Ook hebben we nog een aantal verjaardagen te vieren binnen de familie tussen kerst en oud en nieuw. Dan heb je net iedereen gezien, kun je weer bij elkaar gaan zitten. Ja ik klink wel erg negatief. Ik weet het! Maar ik hou gewoon echt niet van die verplichtingen. Ben ik de enige? Ik ga me voornemen om het dit jaar over me heen te laten komen. En als het niet lekker loopt met de kinderen ga ik gewoon eerder naar huis,,,,,,ofzo,,,,,,hihi. Gezellig ben ik he?

Groetjes Babybelle

Ik doe ook wat ik wil, dat heb ik altijd gedaan, ik haat verplichtingen, als ik niet wil, ga ik niet. haha, best aso he.
Maar meestal ga ik wel meestal ff langs bij fam,

Gr Linda

Ik doe ook mijn eigen ding maar ik vind het niet erg om bij de familie langs te gaan maar wij hebben ze gewoon allebei op 1e kerstdag en de 2e hebben we de hele dag voor ons zelf! heerlijk.
Ook wij hebben veel verjaardagen deze tijd en dat is inderdaad wel lastig wij hebben er in deze tijd 6 van zeer naaste familie waaronder a.s woensdag die van mijn vriend....

gr mascha

hier geen kerst stress, nooit gehad ook. Verplichtingen vind ik wel wat minder maar kom je meestal niet onderuit. Al moet ik wel zeggen dat ik niet zoveel om kerst geef (of klinkt dat heel erg?)
Ik vind het wel gezellig hoor al die versieringen, de kerstboom e.d. maar als ik thuis blijf vind ik het ook niet erg. . . .

Groetjes van Sonja

Hier idem dito.... Geen zin in verplichtingen, maar gelukkig denkt de rest van de familie er het zelfde over. Dus lekker kerstavond bij ons thuis gourmetten met mn zusje en moeder en 2e kerstdag naar mn schoonouders!! Mn vader is niet thuis,dus daar hoeven we dan ook niet naar toe.

En ook hier verjaardagen tussen kerst en oud en nieuw!!!

Groetjes

ik heb ook niet echt kerststress..
Maar ik hoef ook niet te organiseren ofzo. We gaan 1e kerstdag naar mijn ouders, als t god is komen mijn opa en oma dan ook (das wel speciaal... die zijn er allebeid nog :)) en 2e kerstdag doen we een "rondje" bij mijn schoonfamilie. Die wonen allemaal bij elkaar in de buurt dus dan gaan we overal eventjes langs.
Ik hou ook niet zo van die verplichtingen, en zeker als mijn moeder er aan t eind van de zomer al om vraagt, maar op de dag zelf is het meestal wel gezellig!

Terug
Bovenaan