Kerststress

Ik heb niet echt last van kerststress. Maar nou doen wij het ook nooit bij ons thuis, altijd bij anderen. Voor eerste dag moet ik het voorgerecht maken, tweede kerstdag helemaal niks, maar ik haal oma, dus heb ik mijn bijdrage ook geleverd. Bovendien moet ik tweede kerstdag een vroege dienst werken.

Trek gewoon lekker je eigen plan hoor. Als de kinderen het zat zijn, ga je gewoon lekker naar huis. Wij gaan ook niet hele dagen bij de familie zitten. Vanaf een uurtje of vier, half vijf zitten we er.

Geen stress hier.
Verplichtingen zijn er niet. want die leg ik mezelf gewoon niet op. ( wat anderen er ook van mogen denken)
1e kerstdag komen mijn schoonouders bij ons brunchen. ( kunnen de kids lekker in hun eigen bedje en geen gesleep)
2e kerstdag bij mijn zus. Samen met mijn ouders. Iedereen verzorgt een gerecht.
Succes allemaal!

hoi hoi,
voor ons is kerst eigenlijk wel een relaxte periode. Marc is dan twee weken vrij omdat de zaak dicht gaat en dan hebben we dus lekker tijd voor onszelf. Officieel vieren we geen kerst hihi we zijn Joods, maar we vieren wel altijd kerst met een groep vrienden. Ieder jaar bij een ander stel en dit jaar niet bij ons dus daar ook geen stress van. En wat de kinderen betreft die nemen we gewoon mee en we zien wel hoe het gaat. Ik probeer me er niet druk over te maken, dat helpt toch niet en dat voelen de kids ook aan...

Dus ik zou zeggen: ontspan en probeer te genieten!

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan