keukentje echt voor meisjes?

Vinden jullie een keukentje echt voor meisjes of ook voor jongens?
Ben wel benieuwd naar jullie mening en of er meer moeders een keukentje hebben voor een jongen.
Mijn zoontje kan al zo leuk spelen met een beslagkom en pollepel. Steeds roeren en dan moet iedereen een hapje proeven enz.
Als ik kook komt hij altijd bij de keukendeur kijken, hij weet hij mag niet in de keuken als ik kook, en gaat dan voor de drempel staan.
Hij vind dat reuze interessant.
Nu dacht ik leuk voor zijn verjaardag een keukentje
Nu vind mijn man dit alleen echt voor meisjes, hij vind bijv. zo'n werkbankje veel leuker.
Wezen kijken in de speelgoedwinkel, maar staat ook wel echt bij het meiden speelgoed.
Gelukkig zijn ze niet allemaal roze, maar heb je ze ook in het rood en oranje.
Ik mijn man geprobeerd te overtuigen dat onze zoon dat waarschijnlijk echt geweldig zal vinden, dat denkt hij ook wel. Maar vind het toch eigenlijk meer voor een meisje.
Denk nu bij mezelf is dat nou echt zo stom dan en alleen voor meisjes.
Ben dus benieuwd of er meer jongens zijn met een keukentje?
 
'Hoi Mammarieke :)

Mijn zoontje is nu 4 1/2 en gaat naar school.
Toen hij naar de peuterspeelzaal ging,vond hij het prachtig om met het keukentje daar te spelen,hij was altijd in hetzelfde hoekje te vinden,dáár waar het keukentje stond! Nu word m'n dochter deze maand 2,en hebben we zelf een leuk keukentje voor haar gekocht,(Smoby van Tefal)...(is trouwens niet roze)..en wellicht gaat hij er ook weer mee spelen! Ik vindt het net zo goed speelgoed voor een jongen hoor! Enneh....jong geleerd is oud gedaan toch ;-)

Succes met je keuze.
 
Hoihoi,

Ook wij hebben er over nagedacht om een keukentje te kopen voor ons zoontje. Alleen het neemt weer veel plaats in en daarom hebben we het niet gedaan. De ruimte in huis is beperkt en hij heeft ook al een werkbank, een fietsje een step e.d. wat ook in huis staat omdat we geen tuin hebben.

Zou dus gewoon een keukentje voor je mannetje kopen hoor! Had het zelf ook gedaan als we ruimte hadden. Wie weet als we gaan verhuizen dat er dan eentje komt.

Groetjes,
Jo

Ps. Onze zoon heeft ook een buggy... Niet om z'n pop in te vervoeren want daar wil hij dan weer niets van weten, maar voor z'n auto's, z'n knuffel e.d.
 
Hoi

Mijn zoon heeft een keukentje gekregen van " dille en kamille " toen hij 2 jaar werd. Geweldig was dat! Hij heeft er heel lang mee gespeeld. Nu speelt zijn zusje er weer mee.
Ik vind het persoonlijk heel " raar " om bepaald speelgoed echt aan geslacht te koppelen. Als hij dat nou leuk vind? Gewoon laten spelen

Groeten Kirsten
 
hallo,
wij hebben net voor ons zoontje een keukentje gekocht. over twee weken wordt hij 3 jaar en mijn schoonmoeder heeft er eentje en dat vindt hij geweldig!
ik denk dat het niet gebonden is aan geslacht met welk speelgoed dat kinderen spelen.
ik zou zeggen: gewoon kopen!
groetjes
 
Zo dacht ik er zelf ook over, als hij het maar leuk vind.
Maar mijn had dus echt liever een werkbankje ofzo in de kamer zien staan.
Terwijl wij allerbei weten dat hij eten maken, roeren en ons laten proeven juist helemaal geweldig vind.
Dus jah waarom geen keuken.
Mijn man heeft nu ook wel zoiets van, koop maar.
En begon een beetje aan mezelf te twijfelen of dat nou echt zo raar is.
Maar goed gaat om wat onze zoon leuk vind, tenslotte zijn verjaardag.
Heb een hele leuke groen/oranje gezien en anders een rode.
 
nee hoor! Echt niet raar.....ik heb weleenswaar alleen 2 dochtertjes maar heb verschillende jongetjes in de vriendengroep die keukentjes erg leuk vinden en ook thuis hebben. Ik vind een keuken ook niet typisch meisjes, zit natuurlijk wel verschil in of je een roze keuken koopt of bijv. een bruine of grijze of zo. Maar dan nog maakt het natuurlijk niet uit gewoon kijken wat hij leuk vind al loopt ie graag in een prinsessenjurk dan maakt dat toch nog niks uit. Wij volwassenen maken dat dat toch een beetje raar is terwijl er echt meiden zijn die houden van timmeren en autootjes en jongens die houden van poppen en koken. Volg gewoon de interesse.
 
Mijn zoon heeft ook gewoon een keukentje.. Ik heb er gewoon 1 voor jongens gekocht. Hout met groene kleuren dus geen roze gedoe.

Niet dat hij er veel mee speelt maar iig niet niks. Periode's waarin hij dus meer mee speelt. Hij was ook nog maar 2 jaar misschien was dat net ff te vroeg.
 
Terug
Bovenaan