• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Keus: mijn vriend of mijn baby.

Ik ben twee dagen geleden erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben nu 8/9 weken. Dit was niet gepland maar voor mij wel een wonder. Ik woon pas een week samen met mijn vriend (tijdelijke huur) dus dit was inderdaad wel even schrikken.

Mijn vriend en ik hadden voorafgaand besproken dat als ik perongeluk zwanger zou raken, dat wij het weg zouden halen, omdat de tijd nog niet rijp is en er nog geen zekerheid is. Maar toen ik die twee streepjes zag, ging ik vanbinnen kapot van verdriet. Ik wil het niet weghalen, omdat ik weet hoeveel mij het pijn gaat doen en hoeveel spijt ik ga krijgen dat ik het überhaupt heb gedaan.

Gisteren hebben mijn vriend en ik allebei gehuild en dit was de eerste keer dat ik mijn vriend zag huilen. Hij vindt het moeilijk, maar zijn besluit staat vast. Als ik toch besluit het te houden, gaat hij bij mij weg. Hij heeft ook gezegd dat hij voor het kind zal zorgen maar niet met mij. Hij voelt zich genaaid door mijn belofte.

Dit is de moeilijkste keus die ik ook moet maken. Voor mij een beetje een keus tussen leven en dood. Mijn vriend is mijn alles, maar mijn baby ook. Ookal is hij/zij maar 8/9 weken in mijn leven.

Hebben jullie advies?
 
Laatst bewerkt:
Als je vriend nou echt per se geen kind wilt, dan was geheel onthouding toch een betere optie geweest. Als jij het niet weg wilt halen moet je dat niet doen. Het is jouw lichaam, jouw beslissing. Hij kan kiezen of hij het kind wilt erkennen of niet, en of hij betrokken wil zijn bij de opvoeding.

Zijn er anderen die je kunnen steunen met de baby?
 
Ik vind het al bizar dat je van te voren afspreekt dat als je zwanger raakt, dat het vruchtje dan weggehaald gaat worden. Waarom spreek je dat af? Of had iemand hier een voorgevoel? Of kwam het gewoon terloops ter sprake? Hoezo voelt hij zich genaaid? Waarom iets beloven dat je niet waar kan maken (je weet immers pas echt of je voor abortus gaat of niet als je inderdaad ongepland/ongewenst zwanger bent). Tevens, hij heeft toch gewoon seks met jou gehad. Dan is er altijd een risico op zwangerschap. Ik vind het maar slap dat hij nu roept dat hij bij je weg zal gaan. Maar goed, het nieuws is nog vers. Geef hem de ruimte om het te laten bezinken. Ga zelf met professionals praten.
 
Waarom geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?
Sorry, misschien ben ik heel erg hard daarin, maar heb je onveilige sex weet je dat de kan op een zwangerschap groter is dan het winnen van een miljoen.
Er zit leven in je kindje, het hartje klopt, sorry maar wat is dan het verschil met moord????????
 
Waarom geen voorbehoedsmiddelen gebruikt?
Sorry, misschien ben ik heel erg hard daarin, maar heb je onveilige sex weet je dat de kan op een zwangerschap groter is dan het winnen van een miljoen.
Er zit leven in je kindje, het hartje klopt, sorry maar wat is dan het verschil met moord????????
Er staat nergens dat ze geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt. Die dingen zijn gewoon niet 100% betrouwbaar. Dit kan iedereen die weleens seks heeft overkomen.

Voor de wet is het geen moord.
 
Ik ben ook wel eens zwanger geraakt ook al gebruikte ik de pil hoor.
Was schijnbaar te lichte pil die de huisarts voor had geschreven.
Wij hebben het wel gehouden en ze is u 7 jaar.
Onze andere kinderen 15 .18 en een zou er 20 zijn maar is overleden.
Ik wil je sterkte wensen met je keus
 
Terug
Bovenaan