Keuze borstvoeding of flesvoeding

Hoi,

wellicht is er al wel eens een topic over geweest maar kan deze niet zo gauw vinden.

Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger heel pril nog, ik heb een afspraak gemaakt bij de VK en deze staat voor 8 maart. Ik de bevestigingsmail kreeg ik al een kort overzicht van dingen waar ik al is over na zou kunnen denken, bijv. MOeders voor moeders, NIPT test, thuis of zh bevalling, borstvoeding of flesvoeding.

De eerste antwoorden weet ik eigenlijk al wel voor mezelf. Behalve borst- of flesvoeding.

overal lees je dat borstvoeding beter is, maar ik zie daar best wel tegen op. Ik ben iemand van controle, en ja ik weet het met een baby heb je die totaal niet, maar voor mijn gevoel kan ik met de fles daar in ieder geval iets controle op uitoefenen omdat ik precies zie hoeveel het binnen krijgt.. wellicht wat meer structuur door op tijd te voeden ipv op verzoek.

Ik hoor wel is dat VK of anderen heel erg op je in gaan praten als je de keuze voor flesvoeding doet, van ach probeer het toch, het is beter etc etc.

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor fles of borstvoeding? Ik vind het allemaal nog erg lastig, omdat het ook nog is de eerste is.

Alvast bedankt.

Misschien kan je voor de middenweg kiezen als in kolven? Dan krijgt je baby wel al het goede van de borstvoeding mee en hou je controle op hoeveel de baby drinkt. 

Dit wordt wel in het begin gevraagd, maar je hebt nog heel de zwangerschap om hierover te beslissen! Denk vooral na over de voordelen en nadelen die bij jou van toepassing zijn. Lees je een beetje in en laat je eventueel toch adviseren door je vk. Geef aan waarom je twijfelt en misschien kunnen zij de twijfel wel weghalen. Al is het natuurlijk helemaal niet erg als jij voor flesvoeding gaat kiezen, het is ten slotte jouw kindje en jij gaat het straks voeden!

Hoi BiHo, bij ons zoontje heb ik tot 14 maanden borstvoeding gegeven. Ieder moment was dat genieten! En ook nog eens heel makkelijk... aanleggen wanneer het uitkomt, net zoveel/zovaak geven als je maar zelf wilt, altijd bij de hand, midden in de nacht niet naar beneden om een fles klaar / warm te maken. 
Maar doe waar jij je goed bij voelt. Lees er wat over op bijvoorbeeld de website borstvoeding.com. Je hebt je hele zwangerschap nog om er overna te denken.. en als het na de bevalling niet lukt / niets voor je blijkt te zijn kun je altijd nog over op de fles! 
Succes met je keuze! 

Mijn dochter kwam doormidden van mijn borstvoeding na 1 dag afvallen al gelijk weer aan.. binnen 3 dagen weer op geboorte gewicht. 

Zelf vind ik het ideaal het altijd bij de hand, gezond, goed op temperatuur en ze kan er nooit teveel van krijgen. 
Daarnaast nog gratis ook. 
Dit allemaal gaf voor ons de doorslag.
succes met je keuze 

Hoi BiHo, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een keuzes allemaal he... doe waar jij je goed bij voelt. Laat je goed adviseren door deskundigen. En als je dan eenmaal al die besluiten hebt genomen loopt t soms toch heel anders dan je in eerste instantie had gehoopt. Bij onze eerste wilde ik heel graag bv geven. Vol goede moed begonnen maar na weken tobben, kolven en vele ontstekingen later waar ik echt ziek van ben geweest toch overgestapt op flesvoeding. Bij de tweede heel lang getwijfeld en een week voor bevalling gekozen voor flesvoeding. Nooit spijt van gehad want zag zooo op tegen bv. In gesprekken met vk heeft ze nooit op mij ingepraat ofzo. Dat gevoel heb ik iig nooit gehad. Luister naar jezelf en kies waar jij je goed bij voelt! 

Ik zou zeker borstvoeding proberen. Ik vind eerlijk gezegd dat je kindje daar recht op heeft. Blijkt dat het niet lukt of je wordt er echt ongelukkig van, dan kun je zo overstappen. Bij wijze van spreken al na een dag. 
Bij mij is het twee keer niet gelukt (wel een paar weken maar daarna niet meer). Maar ik zou het altijd weer een kans geven.
Succes!

Ik lees even mee. Ik ben pas gestopt met de pil maar lees mij graag in. Wat een hoop waar je over na moet denken. Succes met je keuze.
Waar ik dan weer heel benieuwd naar ben,.. Ik heb al zolang ik mij kan herinneren hele gevoelige tepels. Tijdens het douche houd ik ze het liefste vast als het water erop komt. Ik vind het gesabbel eraan en tijdens de gemeenschap ermee spelen helemaal niks zou dat veranderen als je borstvoeding gaat geven?

Terug
Bovenaan