Keuze borstvoeding of flesvoeding

Hoi,
Waarom lees je niet over de benefits van borstvoeding? Het is gezonder en bevat wat je kind nodig heeft vanaf het moment dat het geboren is. Mijn keuze stond al vast voor ik überhaupt zwanger was: borstvoeding. 
Hoe meer ik erover las en hoe de band tussen baby en moeder (via huidcontact) sterk groeit was ik nog meer verkocht. 
Als je toch je 'controle behoefte' wilt hebben, zou je kolven kunnen proberen. Dat is ook wat op mijn lijst staat wanneer ik ga beginnen met werken. 
Je bent nog pril, maar puur objectieve mening over het hebben van een kind: de behoeftes van het kind gaan voor dan wat jij graag zou willen. Puut natuur is altijd beter dan wat in een laboratorium or fabriek wordt gemaakt en dat komt van een analist dat in laboratorium werkt.
Mvg

Ikzelf heb voor flesvoeding gekozen, ik vind mezelf totaal geen type voor bv en had er geen goed gevoel bij heb dat altijd al gezegd dat ik het niet wil. 
Mijn vk deed er helemaal niet moeilijk over, ze zei als je er zelf niet 200% achter staat moet je het niet doen. En ik hoor vaker verhalen over ontstekingen oid dan dat het in 1 x goed gaat. Ik denk dat je nooit een foute keuze kunt maken en echt voor jezelf moet bepalen wat je gaat doen en je niet laten leiden door andere mensen 

Hoi biho, 
Ik neig zelf meer naar flesvoeding. Ben ook heel benieuwd hoe dat in de loop van mijn zwangerschap gaat. Ben nu dik 7 wk zwanger en volgende week eerste controle. Heb me voorbereid op veel tegenwind omtrent mijn keuze en ben zelf benieuwd wat mijn hormonen met mij doen als het kindje er eenmaal is. En of ik dan toch verander van mening. Zie ook veel voordelen voor het versterken van de band tussen de papa en de baby in flesvoeding. Eerste tijd lijkt me zo kostbaar, ook voor hem. Wat je ook doet of kiest, zolang je je er zelf maar goed bij voelt. En geef jezelf de ruimte om van mening te veranderen als jij dat wilt en niet als iemand anders dat wil. Denk dat we allemaal de voor en nadelen wel kennen van borst en flesvoeding. Je mag het gelukkig zelf bepalen. Succes

Ik heb altijd gezegd dat borstvoeding niks voor mij is, nu ben ik 22 week zwanger & nog voel ik er niks bij.
Ik ga er eens met de VK over praten, maar denk dat ik voor flesvoeding ga.
Ik vind mezelf absoluut geen type voor borstvoeding & ben van mening dat flesvoeding ook goed & gezond is. :) 
Misschien verander ik nog van mening en dat ik toch besluit om het te gaan proberen.
Vooral doen waar jij je goed bij voelt!! 

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ikzelf wou borstvoeding proberen maar had voor de zekerheid flesvoeding in huis. Na een week ben ik overgestapt op flesvoeding, het voelde voor mij niet goed om borstvoeding te geven.
Het is echt een gevoelskwestie. Denk je zodra je kleintje er is dat je flesvoeding wilt geven dan moet je dat ook gewoon doen en als je twijfelt kun je bijvoorbeeld proberen of borstvoeding iets voor jou is, zo niet dan kun je altijd nog overstappen op flesvoeding.

Super bedankt voor jullie reacties.. 
ik ga er nog heel goed over nadenken gelukkig heb ik ook nog even.. wel mooi om te lezen dat hierop ook de meningen verschillen. En dat dat dus wel normaal is.. fijn zo’n forum je post wat krijgt meningen en kan er dan wat mee 

Hoi 
Ik ben nu 16 weken zwanger en heb de keus gemaakt om te beginnen met borstvoeding ( de eerste 4 weken mag je niet kolven dus hou hier rekening mee met je beslissing) en na 4 weken te gaan kolven om de kleine dame daarna aan de fles te laten wennen aangezien als ik moet beginnen  met werken dat de borstvoeding dan voor mij ophoud en ik moet overstappen op flesvoeding . niet omdat dat mijn werkgever geen mogelijkheid daar voor heeft maar mijn werk brengt bepaalde risico's met zich mee op hygiëne die gevaarlijk kunnen zijn voor de kleine waardoor ik geen risico wil lopen. 

Hoi 
Ik ben nu 16 weken zwanger en heb de keus gemaakt om te beginnen met borstvoeding ( de eerste 4 weken mag je niet kolven dus hou hier rekening mee met je beslissing) en na 4 weken te gaan kolven om de kleine dame daarna aan de fles te laten wennen aangezien als ik moet beginnen  met werken dat de borstvoeding dan voor mij ophoud en ik moet overstappen op flesvoeding . niet omdat dat mijn werkgever geen mogelijkheid daar voor heeft maar mijn werk brengt bepaalde risico's met zich mee op hygiëne die gevaarlijk kunnen zijn voor de kleine waardoor ik geen risico wil lopen. 

Terug
Bovenaan