Wij hebben ze allebei, mijn vriend de Thule Yepp Nexxt mini en ikzelf de bobike. Bevalt ons beide goed, de fietsenhandel raadde mij de bobike aan (met name voor een achterzitje ooit). Hij is iets goedkoper en ik vind hem prima bevallen! Maar de Thule yepp nexxt bevalt dus ook goed, dus is net wat je voorkeur heeft.
Wel vind ik de sluiting van de bobike iets lastiger gaan, hij moet natuurlijk niet makkelijk los gaan maar dat is even wennen. Zelfde geldt wel voor de thule sluiting, maar die is voor mijn gevoel ieeets makkelijker. En vind persoonlijk de bobike ietsje mooier dan de 'normale' thule (de thule nexxt vind ik ook mooi), maar dat is een kwestie van smaak.
Verder had mijn fietsenmaker het er nog over dat het plastic van de 'gewone' thule (dus niet de nexxt) goed is, behalve dat wanneer er bijvoorbeeld een sigaret op wordt gegooid er direct een brandgat in zit. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ben uit gegaan van zijn expertise en aangezien wij in de stad wonen en de fiets buiten staat vond ik dat toch ook nog wel een afweging.
Maargoed.. zijn beide gewoon goede zitjes volgens mij! Ons zoontje zit in allebei prima. Voordeel van de Yepp vind ik dan weer dat boogje waar je kindje zijn/haar handen op kan doen, dat heeft de bobike niet.