Keuze fietsstoeltje

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben voor mijn zoontje (7 maanden) alvast op zoek naar een fietsstoeltje voor voorop de fiets. Ik heb zelf Cortina transport family. Ik twijfel tussen een Thule Yepp mini of een Bobike one mini.</p><p>Ik heb wel informatie opgezocht op internet, maar kan niet de knoop doorhakken. <br />Tips om juist wel of niet voor één van de twee te kiezen zijn welkom!</p>

Wij hebben vorige week een fietsstoeltje gekocht voor ons ventje. Wij hebben ook een cortina fiets. Wij zijn bij de fietsenzaak geweest ivm het rekje te laten verplaatsen. Op advies zijn wij voor de Urban Iki gegaan. Nu 2 keer gebruikt maar een prima zitje. 

Ik heb de thule yepp nexxt mini, heb deze vooral gekozen omdat ik het prettig materiaal vond en de sluiting dmv een magneet ideaal vind.

Ik heb de bobike one mini het verschil met de thule Yepp is dat deze nog een extra riempje heeft die aansluit. Dus zowel over het hoofd als bij de middel. 
De bobike heeft alleen een bevestiging die over het hoofd gaat. Ik vond het geen meer waarde die extra bevestiging en heb daarom gekozen voor de Bobike deze is ook goedkoper. Nu ook het achterzitje hiervan aangeschaft en bevalt prima dochter zit er heerlijk in. 

Wij hebben ze allebei, mijn vriend de Thule Yepp Nexxt mini en ikzelf de bobike. Bevalt ons beide goed, de fietsenhandel raadde mij de bobike aan (met name voor een achterzitje ooit). Hij is iets goedkoper en ik vind hem prima bevallen! Maar de Thule yepp nexxt bevalt dus ook goed, dus is net wat je voorkeur heeft.
Wel vind ik de sluiting van de bobike iets lastiger gaan, hij moet natuurlijk niet makkelijk los gaan maar dat is even wennen. Zelfde geldt wel voor de thule sluiting, maar die is voor mijn gevoel ieeets makkelijker. En vind persoonlijk de bobike ietsje mooier dan de 'normale' thule (de thule nexxt vind ik ook mooi), maar dat is een kwestie van smaak.
Verder had mijn fietsenmaker het er nog over dat het plastic van de 'gewone' thule (dus niet de nexxt) goed is, behalve dat wanneer er bijvoorbeeld een sigaret op wordt gegooid er direct een brandgat in zit. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ben uit gegaan van zijn expertise en aangezien wij in de stad wonen en de fiets buiten staat vond ik dat toch ook nog wel een afweging. 
Maargoed.. zijn beide gewoon goede zitjes volgens mij! Ons zoontje zit in allebei prima. Voordeel van de Yepp vind ik dan weer dat boogje waar je kindje zijn/haar handen op kan doen, dat heeft de bobike niet.

Terug
Bovenaan