Ik ben het eens met Ukkiedepukkie. Het is echt niet zo dat als een kind op het speciaal onderwijs zit het niet meer terug kan. Ik heb 6 jaar gewerkt als juf op een school voor speciaal basisonderwijs en als een kind tijdens de basisschoolperiode nog terug kon dan werd daar heel hard voor gewerkt. Een ander moment is als ze naar het voortgezet onderwijs gaan, er waren altijd kinderen die uit groep 8 doorstroomde naar het vmbo. En ook op het voortgezet speciaal onderwijs wordt regelmatig gekeken of een leerling misschien toch een vmbo diploma kan halen.
Ik vond de logopedie en oefentherapie die bij ons op school gegeven werd niet echt van goede kwaliteit. Ik zou als moeder meer eisen, misschien lag dit ook aan het lage niveau van de ouders, maar ik heb wel beter gezien.
Komt jullie zoon niet in aanmerking voor een rugzak zodat jullie op zijn eigen basisschool extra hulp kunnen regelen?
Ik vond de logopedie en oefentherapie die bij ons op school gegeven werd niet echt van goede kwaliteit. Ik zou als moeder meer eisen, misschien lag dit ook aan het lage niveau van de ouders, maar ik heb wel beter gezien.
Komt jullie zoon niet in aanmerking voor een rugzak zodat jullie op zijn eigen basisschool extra hulp kunnen regelen?