Ik ben inmiddels 31+3 weken zwanger. De hele zwangerschap (vanaf week 6) is best zwaar. Misschien wat onsmakelijk maar ik heb last van meerdere anale fissuren, mijn slijmvlies daarachter is ontstoken en ik heb al die weken ook last van veel aambeien. Dit zorgt voor ontzettend veel pijn, waardoor ik sinds de 28e week ook al met verlof ben. Na diclofenac en tramadol, gebruik ik nu twee keer per dag een lang- en een kortwerkende oxycodon 5 mg i.c.m. paracetamol. Deze combinatie zorgt ervoor dat de pijn te dragen is, ook al weet ik dat de oxycodon niet goed is.
De ene arts zegt dat een vaginale bevalling heel lastig en pijnlijk wordt, maar de ander weer niet.
De voorkeur van de gynaecoloog gaat wel uit naar een vaginale bevalling, maar met mijn klachten lijkt me dit niet te doen.
Vanaf week 36 zal ik moeten stoppen met de oxycodon, omdat dit gevolgen kan hebben bij de geboorte. De pijn die er dan weer zal zijn vind ik nu al afschuwelijk.
Ze hebben afgelopen week gezegd dat ik het laatste woord heb en zelf zal mogen kiezen tussen een natuurlijke bevalling of een keizersnede.
Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt of gehoord?
Tips? Vind het enorm lastig, het is ons eerste kindje..
De ene arts zegt dat een vaginale bevalling heel lastig en pijnlijk wordt, maar de ander weer niet.
De voorkeur van de gynaecoloog gaat wel uit naar een vaginale bevalling, maar met mijn klachten lijkt me dit niet te doen.
Vanaf week 36 zal ik moeten stoppen met de oxycodon, omdat dit gevolgen kan hebben bij de geboorte. De pijn die er dan weer zal zijn vind ik nu al afschuwelijk.
Ze hebben afgelopen week gezegd dat ik het laatste woord heb en zelf zal mogen kiezen tussen een natuurlijke bevalling of een keizersnede.
Heeft iemand van jullie iets soortgelijks meegemaakt of gehoord?
Tips? Vind het enorm lastig, het is ons eerste kindje..