Keuzes

Even weer een update..
Vandaag de afspraak gehad waarbij ik dacht te kunnen zeggen wat ik zelf zou willen.
De chirurg die het allemaal heeft bekeken heeft deze week aan de gynaecologen in het ziekenhuis aangegeven dat een vaginale bevalling onverstandig leek en dat ik daar zelf ook weinig heil in zag. Toch is de gynaecoloog volgens de verloskundige (met de verloskundige heb ik altijd de afspraak) niet overtuigd en vindt dat ik de lichtzinnig over een keizersnede denk.
Nu heb ik morgenochtend opnieuw een afspraak, dit keer met de gynaecoloog om haar te overtuigen..
Eigenlijk te zot voor woorden, maar dit was de verloskundige gelukkig met mij eens.
Ik heb vandaag ook een gesprek bij de maatschappelijk werkster gehad op advies van de verloskundige. Hier in een prenatale depressie vastgesteld. Ik had eigenlijk alleen van een postnatale depressie gehoord, dus dit was even nieuw.. Ik heb nu wekelijks een gesprek en ook na de bevalling wil ze me blijven zien. Ik ben eigenlijk niet het type om over mezelf te praten, maar heb na vandaag ingezien dat het beter is.

[quote quote=10376893]Even weer een update..Vandaag de afspraak gehad waarbij ik dacht te kunnen zeggen wat ik zelf zou willen.De chirurg die het allemaal heeft bekeken heeft deze week aan de gynaecologen in het ziekenhuis aangegeven dat een vaginale bevalling onverstandig leek en dat ik daar zelf ook weinig heil in zag. Toch is de gynaecoloog volgens de verloskundige (met de verloskundige heb ik altijd de afspraak) niet overtuigd en vindt dat ik de lichtzinnig over een keizersnede denk. Nu heb ik morgenochtend opnieuw een afspraak, dit keer met de gynaecoloog om haar te overtuigen..Eigenlijk te zot voor woorden, maar dit was de verloskundige gelukkig met mij eens. Ik heb vandaag ook een gesprek bij de maatschappelijk werkster gehad op advies van de verloskundige. Hier in een prenatale depressie vastgesteld. Ik had eigenlijk alleen van een postnatale depressie gehoord, dus dit was even nieuw.. Ik heb nu wekelijks een gesprek en ook na de bevalling wil ze me blijven zien. Ik ben eigenlijk niet het type om over mezelf te praten, maar heb na vandaag ingezien dat het beter is.[/quote]
Jeetje, wat heftig zeg! Kop op, je komt hier wel uit en goed dat je hulp hebt!
Wat betreft een keizersnede/vaginale bevalling: mijn zoontje lag in stuit, de hele zwangerschap. Ik mocht kiezen tussen vaginaal bevallen of een keizersnede, maar mij werd ook constant gezegd dat ik beter vaginaal kon proberen. Mijn voorkeur ging vanaf het begin uit naar een keizersnede maar heb hier echt heel erg mijn best voor moeten doen (voor m'n gevoel) en de gynaecoloog had het ook liever anders gezien. Uiteindelijk dus wel een ks geworden en heb er geen moment spijt van gehad. Mijn advies zou dus te allen tijde zijn: blijf bij jezelf. Zie je er erg tegenop vaginaal te bevallen of dat te proberen? (had ik heel erg, was bang dat ik door de stuitligging tot hij er met zn hele lichaam uit was gestrest zou zijn dat zn hoofd bleef vastzitten). Kies dan voor de keizersnede. Wees ook niet bang om mocht het nodig zijn de gyn ook duidelijk te maken dat het overtuigen vervelend begint te worden en dat je het herstel niet onderschat, maar dat zij onderschat hoeveel pijn je nu hebt en hoeveel angst je het vooruitzicht van een bevalling en persen je geeft.
Heb zelf overigens een hele fijne ervaring gehad bij onze geplande keizersnede, was ook heel snel hersteld en heb me niet beperkt gevoeld mbt de verzorging oid van mijn zoontje. Zou het zo weer doen!

Terug
Bovenaan