kiddy board vs duowagen

Hoi meiden,

Ik ben nu in verwachting van de tweede. Onze oudste zal 2 jaar een 2 maanden zijn als onze kleine vent geboren wordt.

Nu zit ik met een probleem: zal ik een duowagen kopen of een kiddyboard? Ik was eerst overtuigd van een duowagen, maar dat is natuurlijk toch een enorme uitgave. Als ik hem echt nodig heb, heb ik het geld er voor over, maar dat is zo lastig te bepalen van tevoren.
Ik neig wel naar een duowagen, maar ik kan natuurlijk een tweedehands kiddyboard kopen op Marktplaats bijv. en kijken hoe dat gaat. Als dan toch blijkt dat een duowagen handig is, is die zo gekocht.

Iemand die ervaringen kan uitwisselen over dit probleem?

Groetjes, Marisa

Hey Marisa,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik zou nog even wachten met iets te kopen en kijken hoe goed je dochtertje dan loopt  en of ze op z'n kiddyboard kan staan! Ikzelf heb wel een duowagen gekocht( via marktplaats) maar mijn dochtertje is net anderhalf en loopt nog niet langer dan 10 minuutjes.

Loopt je dochtertje al goed (en lang)??

Als je voor een duowagen gaat en je koopt bijvoorbeeld via marktplaats dan ben je ook niet zo heel veel geld kwijt. Ik heb mijn wagen voor 125 euro gekocht incl. voetenzakken. Als ik hem niet meer nodig heb zet ik hem er gewoon weer op.    

Succes met je zwangerschap en met je keuze

Mijn oudste was 2 jaar en 5 maanden toen onze 2e dochter geboren was. Wij hebben een kiddy-board gekocht. Gaat prima. Mijn dochter liep al prima toen ze 2.5 was en als ik alleen was ging ik hooguit wat boodschapjes doen of de oudste naar de psz brengen. Dat ging met een kiddy-board prima. Als we langer op pad gingen waren we meestal met z'n 4en en dan had een van ons de kinderwagen en de ander de buggy.
Maar al heel snel ging onze oudste echt niet meer in de buggy. Ik zou geen duo wagen kopen.

Hoi,

Ikzelf zit niet met dit dilemma, onze 1ste is straks 5 als de baby komt en die gaat echt niet meer in de wagen.
Maar kan nog goed mijn vriendin herinneren, die ook met ongeveer hetzelfde leeftijsverschil zat zoals jij nu.
Zij had een duowagen, maar die ging niet lang mee.
Veel te onhandig in gebruik, te groot.
Kiddyboard is idd een goed alternatief, die heb je trouwens ook als stoeltje die je aan de wagen kan koppelen. kan ze toch zitten, maar het is niet zo groot en de enkele wagen zal je waarschijnlijk langer gebruiken dan een duowagen.
Gewoon ff zoeken op marktplaats joh, kost allemaal al genoeg. Als ik me bedenk wat ik straks weer aan luiers kwijt ben
Maarja dat hoort erbij

succes met je keuze

Tussen onze oudste 2 zat 1,5 jaar en toen heb ik verder niks erbij gekocht.
Als de oudste goed uitgerust was liep hij hele einden (al liep hij pas met ruim 17 maand, hij hield het wel direct goed vol). Als ik boodschappen ging doen had ik vaak de baby in de draagzak/doek en de oudste in de buggy en toen de jongste wat groter was en in de wandelwagen zat ging hij heen in de wagen en liep de oudste en terug in de draagzak en zat de oudste.
Nooit gedacht: had ik nu maar een duoawagen gehad... leek me ook zo log.

Nu de 3e is geboren hebben we toch een kiddyboard gekocht. Ook al is onze middelste inmiddels 3 hij redt het niet elke keer naar en van school. Dat is op een maandag voor hem 4x heen en terug en ruim een kilometer per keer... 8 km is toch echt iets teveel van het goede voor een peuter.

Zou het gewoon aankijken straks. Misschien loopt je dochter dan al zo goed dat je denkt: helemaal niet meer nodig! En heb je net de uitgave gedaan... zou zonde zijn.

groetjes,
Marije

Hoi Marisa,

Onze oudste is straks 2 jaar en 1 maand als de tweede komt. Ik heb een oppaskindje op vrijdag en daarom had ik pas geleden een kiddy board gekocht en ik moet zeggen het gaat als een trein. IN de winkel was me gezegd dat het onzin was dat ik dat kocht, hij zou er niet op blijven staan etc.etc. Ik mocht toen in de winkel proberen en heb t uiteindelijk gekocht.

Misshcien dat je iemand in je omgeving hebt van wie je zo'n board kan lenen om het even uit te proberen over 10 weken ofzo. En als het niet bevalt kan je altijd nog een duowagen kopen.

Groetjes,
Jorieke

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Zelf heb ik ook in dubio gestaan. Ben namelijk eind deze maand uitgerekend en onze kleine man is dan 20 maanden.

Ik had al een duowagen ivm gastkindje die maar 3wkn ouder was. Ik heb die via marktplaats gekocht echt een koopje 25 euro ha haha. Daar heb ik mazzel mee gehad heb 1 achter elkaar van Garco.

Nu heb ik net een kiddyboard aangeschaft via marktplaats 20 euro. Onze kleine man wil nu niet meer veel in de wagen en wel op ehet board dus echt super handig.

Denk dat als je ongeveer 7 maanden bent nog eens moet kijken wat je kleintje kan en wil. Is ie lui dan is misschien duo wagen makkelijk is ie graag aant lopen een kiddy board. Ik denk dat ik die duowagen alleen zal gebruiken voor langere afstanden of de stad in.

Ik moet er weer vandoor succes met je keuze!

Groeten

Diarich

Hey!

Mijn oudste was 17 maanden toen de tweede kwam. Ik heb geen moment getwijfeld eerlijk gezegd, vond de duowagens veel te lomp. ( sorry, dames...) Wij hebben een kiddy-board gekocht, en hij vond het geweldig, ook al was ie amper 1,5 jaar! Ons plankje is lekker ruim en wij hebben hem gelijk aangewend om erop te staan. Als ie moe was ging ie er zelfs gewoon op zitten met zijn voetjes voor hem op de onderste stang, hahahah! enigste tip die ik je kan geven met een kiddy-board is dat je het meeste profijt hebt als je je kindje gelijk goed op dat ding laat/leert staan. Thomas staat al een jaar met veel plezier te spelen en praten met zijn zusje inmiddels...
Straks is Nina 19 maanden als   beebje 3 er is. Hoe we het dan doen? We hebben nu een bakfiets gekocht, hihihi!
Succes met je keuze!

Greets, Marieke

Terug
Bovenaan