kiddy board vs duowagen

we hebben een mutsy 4wheeler en daar hebben we toendertijd de duoseat voor gekocht. de oudste was 17 maanden toen de jongste kwam en ik heb er erg veel plezier van gehad.
Daarnaast  heb ik een losse buggy gekocht zodat we als we met z''n 2-en weg gingen de oudste in de buggy kon en de jongste in de kinderwagenbak. Maar ze wilde vaak gewoon lopen en toen heb ik een kiddyboard gekocht, wel interessant, maar eigenlijk gebruik ik hem haast nooit.

nu de derde komt ga ik de duo weer gebruiken maar misschien wil de 2e, die dan 1jr en 10 mnd is wel wat vaker op de kiddyboard staan. de oudste (nu net 3) moet maar lopen of op haar fietsje mee. Op dit moment loop ik niet meer zoveel ivm harde buiken. maar meestal fietst de oudste en loopt de jongste zelf. het zijn maar kleine eindjes en ze vindt het wel stoer geloof ik om zelf te lopen.

groetjes Klarie, 31w4d zwanger van de derde

Hoi Marissa,

Ik zit in dezelfde situatie, onze eerste zal 2 jaar en 3 maanden zijn als de tweede komt. Wij hebben een meerijplankje aangeschaft voor bij de bugaboo en denken nog na over zo'n stoeltje daarop.
We hebben ook nagedacht over een duowagen, zelf zie ik hier de voordelen ook wel van in met een handenbindertje, maar aan de andere kant is het een hele uitgave en loopt ze erg goed mee en ook al hele stukken. Tja en hoe alles zal gaan geen idee, als het een drama is kopen we alsnog een duo, maar we verwachten dat het zo wel moet gaan lukken. We twijfelen alleen nog over het stoeltje voor op het meerijplankje, dan kan ze toch nog gaan zitten, maar kost ook 60 euro en misschien staat ze wel liever, dan kun je ook meer zien.
Leuk om toevallig hetzelfde leeftijdsverschil te hebben kom je uit omgeving NH?
Groetjes

Hoi

Ons dochter is bijna 20 maanden als de baby komt.
Wij zijn wel van plan een duo wagen aan te schaffen.
Ik loop heel veel en vaak en wil dit ook blijven doen. Ik woon buiten het dorp en moet best ver lopen voordat ik bij de winkel ben.
We weten nog niet wat voor duowagen het gaat worden, binnenkort maar even rondkijken.

liefs van Gea

Ik heb hier niet eens over na hoeven denken: wij hebben een duowagen. Mijn oudste is 2, kan op zich prima lopen, maar wellicht hebben de dames hierboven meer modelkinderen dan ik, want mijn oudste loopt alle kanten op behalve de goede, rent weg, luistert slecht en kan opeens besluiten dat hij geen stap meer wil verzetten (lekker peuterpuberen dus...). Dus ik vind het wel zo fijn dat ik hem met riempjes vast kan zetten, anders kreeg ik echt niets gedaan vrees ik...

Hoi Marisa,

Ik ben nu in verwachting van mijn derde en gebruik nog  bijna dagelijks de duowagen! Voor 90 euro op marktplaats gekocht. Het merk is "top mark" en hij is superhandig! Mijn zoontje van 3 wil er nog steeds in, en mijn jongste zoontje van 20 maanden zit nu voorin.Ik heb ook een kiddyboard maar daar heb ik vrij weinig gebruik van gemaakt aangezien het een half uur wandelen is naar de stad voor mij, en in de supermarkt hier vlakbij wilde hij er telkens af,niet handig vond ik! Er zit trouwens heel veel bagageruimte onderin!
Moeilijk he, al die verschillende reacties! Ik denk ook dat het een beetje aan je oudste kind ligt, of het een type kind is die er lang op kan en wil blijven staan!

Succes in elk geval!

Groetjes, W

Hey dames ik hoor hier niet maar ik was ff met jullie mee aan het lezen.
Mijn dochtertjes schelen 13 maanden. Ik wilde in het begin ook geen duowagen. Maar toen yara geboren werd heb ik me er toch over bedacht. Ik ben toen eens in de winkels gaan kijken. Eerst wilde ik een achter elkaar maar ik vond dat heel erg onhandig. Ik heb dus nu een koelstra flexxo twin gekocht en ik heb er geen minuut spijt van gehad. Hij rijd heel soepel en ik kom door alle deuren en winkels. Nu is Yara 6,5 maand en heb ik de reiswieg eraf gehaald want ze paste er niet meer in. En nu zitten ze gewoon naast elkaar. Hij is wel best prijzig. Maar een tip bij gardo superstore is ie 100 euro goedkoper dan bij andere winkels. en volgens mij als je bij babydump zegt dat gardo goedkoper is dan krijg je hem bij babydump nog goedkoper omdat ze zeggen dat zei de goedkoopste babyzaak zijn.

Succes

liefs nancy Mv fenna 26-07-07 en yara 29-08-08

Voor onze eerste hadden we de Stokke Xplory kinderwagen gekocht: helemaal geweldig en zeer tevreden over. Echter.... er past geen kiddyboard op. En dan nog ben ik bang dat de meeste afstanden die ik afleg ook staand op zo'n ding best heel vermoeiend zijn. Ze zal 20 maanden zijn als haar broertje/zusje wordt geboren. Ze loopt nu wel aardig goed, maar nog geen kilometers achter elkaar. En inderdaad wil ze ook nog wel eens vliegensvlug ergens anders heen lopen.

Dus heb ik een duowagen gekocht. Ik wilde er per sé eentje waar ook een maxi cosi op kon voor als je even een snelle boodschap moet doen. En ik wilde ook   apart een wiegje en een buggyzitje kunnen monteren. En het liefst achter elkaar ivm de kleine hal die we in huis hebben.
Nu heb ik de nieuwe Zoom duowagen gekocht (je moet 'm gewoon even googlen). Helemaal top! Ik kan niet wachten om met de 2 kids naar buiten te kunnen! Ze kunnen, als de baby in een buggystoeltje kan, ook gezellig tegenover elkaar zitten.
Best duur, maar heb 'm op zo'n beurs gekocht en kreeg 20% korting! Dat scheelde behoorlijk.

Groetjes, Vennie

Terug
Bovenaan