Kids met grootouders naar buitenland

Linda MrsMvS

New member
Mijn schoonouders hebben een huisje in het buitenland en vragen nu of ze de kids van 6 en 3 een weekje mee mogen nemen. Dit is met vliegreis van 3,5 uur ivm afstand. De kids logeren er nu af en toe een nachtje en zien ze wekelijks ivm wekelijkse oppas. Opa en oma maken kids enthousiast maar laatst vond m’n zoontje 2 nachten weg al te lang zei hij tegen mij. Ik vind ze te jong om alleen mee te gaan maar m’n man snapt niet waar ik moeilijk over doe. Wat vinden jullie?
 
Ik snap je helemaal. Ik zou ze ook nooit zo mee laten gaan naar het buitenland. Mocht er onverhoopt toch iets zijn wil ik in ieder geval de mogelijk hebben om snel bij ze te zijn. Lekker paar dagen op camping in Nederland bijv. En mijn kids vinden een nachtje logeren nog wel leuk maar meerdere dagen zitten ze ook niet op te wachten en die zijn 9 en 11. 3 en 6 is nog zo jong. Die kunnen zelf ook niet overzien hoe lang een dag of een week is. 
 
Bespreek je zorgen met je schoonouders en afspraken om ervoor te zorgen dat je kinderen zich veilig en comfortabel voelen tijdens hun verblijf. Uiteindelijk is de beslissing aan jou en je partner als ouders. Volg je instinct en doe wat je denkt dat het beste is voor je kinderen
 
Zonder ouders op die leeftijd een week naar een locatie die ze niet kennen lijkt me niet heel fijn voor zulke jonge kinderen, dus ik snap je heel goed. Als er iets is, kan je ook niet even snel naar elkaar toe. 
 
Terug
Bovenaan