Kiezen keizersnede of natuurlijke bevalling?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Afgelopen dinsdag heb ik in het zh een suikertest gehad omdat ze suiker vermoeden.Nu blijkt dat inderdaad zo te zijn.Aangezien de baby inmiddels dus al 4 week voorloopt op schema houden ze de groei extra in de gaten.Nu vroeg de gyn me wat ik wou een gewone bevalling of een ks.Ik weet niet wat ik moet kiezen.Aangezien de kans op een ks groot is omdat mijn zoontje ook met een ks is geboren en omdat de baby groot is denk ik om er gelijk maar voor te gaan.De kans is namelijk redelijk groot dat het na een tijd weeen toch niet gaat lukken.Ik vind het heel moeilijk kiezen.Stel ik probeer het en het loopt na een dag weeen uit op toch een ks wat dan?En als ik wel gelijk een ks kies dan zal iedereen wel zeggen goh zij kiest de makkelijke manier.Help ik zit er echt mee en kan niets hebben en heb ook steeds huilbuien.

Iemand advies?Over 2 week moet ik beslissen.

Ik weet niet of een keizersnede de gemakkelijke weg is hoor. Ik lees dat op de forums wel vaker dat mensen dat denken,  maar het is wel een operatie, zo gemakkelijk lijkt het me niet. En al was het de makkelijkste weg, wat is er mis met de makkelijkste weg kiezen? We hoeven toch niet altijd de moeilijkste weg te kiezen?

Als IK jou was, dan zou ik ook voor de keizersnede gaan. Ik zou me ook bezorgd maken dat het daar uiteindelijk op uitdraait en dan begin je aan de bevalling met een extra spanning wat het misschien nog moeilijker maakt.

Jij hebt er niet om gevraagd dat je kind zover voor ligt en als jij kiest voor een gecontroleerde en hopelijk rustige bevalling dan kan niemand jou dat kwalijk nemen. Net zoals niemand het je kwalijk kan nemen als je voor de natuurlijke bevalling gaat.

Succes met kiezen!

Hoi Lizzie,

Ik ben 26 mei bevallen van een flinke meid (4240 gram en 52 cm). Ze heeft een beetje klem gezeten en ze kregen haar er maar net aan uit met vacuum. Ik heb anderhalf uur geperst en moest toen alsnog naar het ZH en uiteindelijk ruim 2 uur bezig geweest. Ze hadden bijna alsnog een KS gedaan. Volgende keer moet ik een KS en als ik jou was zou ik er zeker voor gaan. Anders ben je straks ingescheurd en geknipt en daardoor beurs en dan lukt een "gewone" bevalling niet en moet je een spoedkeizersnee......

En makkelijk is een KS niet, maar in jouw geval wel de beste oplossing denk ik.

groetjes Mariska
mv Feline 26 mei 2007

ps succes met de laatste loodjes en met beslissen.

Hoi...even reageren hoor, ik ben zelf bevallen met een KS, het is mijn eerste kindje geweest, en ik had makkelijk normaal kunnen bevallen omdat het een kleintje was. Maar ik heb zelf idd voor de makkelijkste weg gekozen zoals iedereen zegt....maar diegene die dat zeggen, die weten niet wat er door jouw hoofd heen gaat en hoe jij je voelt! Bij mij ging de veiligheid van de kleine voor, dan ik maar een ritssluiting en een lang herstel, zolang hij er maar gezond en goed uitkwam! Ik heb er inderdaad wat moois voor terug gekregen en zoals hierboven al door Mariska wordt gezegd. Kies wat het beste is, en zoals ik het nu lees, zal dat een KS worden, aangezien je er al één heb gehad, en ik denk niet dat je uitgeput en in de zenuwen naar een OK wil gaan. Dus laat je zeker niet gek maken door al die opmerkingen om je heen, het gaat erom wat je ervoor terug krijgt. Het liefst er weinig voor moeite doen en een gezond kind, dan eerste dagen aanklooien, dan een spoedks omdat het niet lukt! Dat lijkt me nog zwaarder!

Succes met je beslissing, je heb inmiddels al 3 stemmen voor een KS!

Groetjes
Angel

Hoi Line,

Wat Mommy zegt weet niet of ks nou makkelijker is.
Maar ik vind dat  je moet doen wat jij wilt en niet luisteren wat anderen zeggen.
Het is jouw lichaam  en jullie kind beslissing ligt bij jullie.
Ik snap heel goed als je voor ks zou kiezen. Want als je dat straks uiteindelijk
toch moet denk je had ik maar gelijk die beslissing genomen.
Maar doen wat jouw gevoel zegt!

Succes!!!!

Heel veel liefs An 35 weken 1 dag zwanger

het enige wat ik je mee kan geven is wat mijn ervaring is met een TE groot kind, mijn eerst paste dus niet door mijn bekken, en kwam dus klem te zitten,omdat niemand er goed opgelet had hoe groot ze was.ze is uiteindelijk met de vacuuümpomp geboren waarbij de gyn erg hard moest trekken,en heeft aan de bevalling een erbse parese over gehouden,dit is een verlammd arm (bij haar rechts) toen ze 8 maanden oud was heeft ze een operatie van 5 uur moeten ondergaan en heeft ze redelijk wat functies terug in haar arm.maar het zal nooit helemaal goed komen , zer is nu 6 en begint het nu te beseffen en dat is moeilijk voor haar en voor ons.ze loopt nog steeds onder controle in het vu in amsterdam, heeft wekelijks fysio,ergo therapie en logopedie, dit allemaal omdat ze heel veel bijverschijnselen heeft zoals een slechte motoriek(fijn en grof') en moeite met sommige woorden en letters doordat de spierspanning over   haar hele lichaam niet goed is.wat ons wel sterk houd is ,is als ze dit niet gehad had ze waarschijnlijk een hersenbeschadeging had opgelopen door zuurstof te kort,nu is het maar een arm.
Ik kies dus deze keer net als bij mijn tweede weer voor een ks om dit te voorkomen bij dit kindje.
het is geen leuk verhaal om te lezen en ik kan ook niet zeggen of dit jou zou overkomen want misschien is   bekken wel breed genoeg en gaat het wel goed,
ik wil alleen duidelijk maken dat er niets makkelijk aan is om voor een ks te kiezen ,in mijn ogen kies je voor de veiligheid van je kind,en die beslissing kun je alleen zelf maken omdat jij weet wat jij en je lichaam aan kunnen.
groetjes saskia

Hoi meid,
Wat anderen zeggen is nu écht niet belangrijk, zij hoeven geen kind op de wereld te zetten. Je moet dus gewoon lekker  doen waar je je goed bij voelt.
Als de kans groot is dat het uiteindelijk toch een KS moet worden, zou ik daar ook meteen voor kiezen. Wat Mommy ook al zei: het is echt een operatie, dus zo makkelijk is dat niet. Als je dan eerst al een hele tijd weeën hebt gehad kan ik me voorstellen dat het herstel alleen maar langer duurt.
Veel succes met je keuze en sterkte nog even!
liefs, daantje

Ik vind juist dat een ks de moeilijkste "oplossing" is (voor de moeder dan)
Toen het bij mij  bijna zeker was dat ik er een zou krijgen was ik echt een beetje over m'n toeren. Maar ik vind (en weet zeker dat jij dat ook vind) dat de veiligheid en gezondheid van je beeb voor gaat. Dan inderdaad 6 weken herstel en een extra ritssluiting erbij.
Maar als je beeb vast komt te zitten of zuurstofgebrek krijgt moet je alsnog een ks en dan krijg je een spoedks en moet je onder algehele narcose.
Als je er nu al voor kiest kun je, je mentaal voorbereiden, krijg je een ruggprik en ben je er zelf helemaal bij en je man/vriend ook. Bij een spoedks is het maar de vraag of hij er ook bij mag zijn.
Succes met je beslissing!!!!

Miriam (35+6)

Terug
Bovenaan