Kiezen/kozen jullie nipt of combinatietest?

<p>Wij hebben besloten dat we sowieso willen laten testen. We neigen naar de nipt test omdat de verloskundige dit aanbeveelde. Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?</p><p>Verder begreep ik dat ze bij nipt ook het geslacht kunnen bepalen, maar  dat dit bij de een wel wordt doorgegeven en bij de ander niet? Wat is jullie ervaring hiermee? Natuurlijk is dat niet het doel van de test maar als je het toch te weten kunt komen zou ik het graag alvast willen weten. :)</p>

Ik heb ook voor de nipt gekozen, maar het geslacht kregen we niet te horen.
Maar als ik onder de 30 was had ik niet getest. 

Wij hebben voor de nipt met nevenbevindingen gekozen. Ben onder de 30 maar wij vonden het wel een fijn idee. In Nederland krijg je het geslacht niet te horen, volgens mij kan dat in België wel. Volgens mij is de nipt test betrouwbaarder.
https://onderzoekvanmijnongeborenkind.nl/de-verschillen-tussen-de-combinatietest-en-de-nipt-op-een-rijtje-gezet

Sinds de Nipt in Nederland beschikbaar is, is de combinatietest eigenlijk achterhaald. De Nipt is veel betrouwbaarder. Ik zou dus altijd voor de Nipt gaan als je iets wil laten onderzoeken. Ik heb het zelf wel gedaan (incl nevenbevindingen). Ik wilde het met name weten als mijn kindje Edwards of Patau had. 

Geslacht onderzoeken ze in Nederland niet, alleen in Belgie. Daarvoor moet je dus nog even wachten tot 15/16 weken :)

Combinatietest is meer een kansberekening is mij verteld. Nipt is een bloedonderzoek, dus veel betrouwbaarder. Wij kozen ook voor de nipt met nevenbevindingen. 

Wij hebben ook de nipt test gedaan met nevenbevindingen. Ik ben 26 maar vond het toch een fijn gevoel om het toch getest te hebben. Bij ons vroegen ze of we het geslacht wilde weten. Daarom wisten wij al erg vroeg in de zwangerschap dat we een dochter zouden krijgen. 

Wij hebben ervoor gekozen om geen testen te doen. Dit omdat we verder niks met de uitslag zouden doen en we verwachtte dat we tijdens de 20 week echo dan iets zouden zien mocht er iets mis zijn. 

Terug
Bovenaan