Kiezen/kozen jullie nipt of combinatietest?

Wij hebben voor de nipt test met nevenbevindingen gekozen. In deze test zien ze afwijkingen in de chromosomen wat ze op de 20 weken echo niet kunnen zien. 

In België kan je ook het geslacht te weten komen bij de nipt maar hier in Nederland is dat niet mogelijk. 

Wij hebben de nipt test zonder neven bevindingen gedaan.  Het geslacht krijg je in NL volgens mij niet te horen. Hiervoor moet je gewoon nog even geduld hebben ? De neven bevindingen wilden wij niet laten testen. Heb hier op internet veel over gelezen en toen gekozen voor de standaard nipt. Het gebeurt bij de neven bevindingen nogal eens dat ze denken iets gevonden te hebben. Je gaat dan verplicht het hele medische traject in. De kans dat je kindje dan echt iets mankeert schijnt echter klein te zijn. Aan de hand van wat wij gelezen hadden hierover toen onze keuze gemaakt, maar blijft spannend en lastig. Uiteindelijk is het jullie keuze en moet je gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Succes met je keuze ?

Nee niet voor gekozen.. ik ben de zwangerschap in gegaan met het idee wat er ook is of wat er ook gebeurt / gaat gebeuren we accepteren het (ook minder leuke dingen) ondertussen 25+6 en voel me naast wat kwaaltjes goed! Vandaag wel een extra groei echo omdat ze op groei achter loopt maar daar maken wij ons niet zo druk om.
genieten, hoe moeilijk dat soms ook is door angsten is belangrijk! Weetje hoe rot t ook is maar als t mis gaat dan kan je er toch niets aan doen.. moeder natuur kan je niet tegen houden.

Wij hebben voor de nipt zonder nevenbevindingen gekozen. Wij kozen voor de niot omdat die nauwkeuriger is als de combinatietest. 

Ja ook nipt met nevenbevindingen. Vond ik zelf erg prettig en combitest is nu inderdaad achterhaald. 
Geslacht laten ze in NL niet weten, inderdaad in Belgie wel. 

Wij hebben de Nipt gedaan. Ben ook onder de 30 maar wilden het toch weten. Geslacht kregen wij niet te horen, maar we konden kiezen tussen de NL nipt en de Amerikaanse (twee keer zo duur geloof ik). Ik geloof dat je het met die Amerikaanse wel krijgt.

Bij mijn eerste heb ik de nipt in België laten doen en kreeg ik ook het geslacht te horen (was optioneel). 
Bij mijn 2e was de test ook in Nederland beschikbaar en veeeel goedkoper ivm onderzoek. Daarbij krijg je het geslacht niet te horen. 
Combinatie test niet voor gekozen, een kansberekening is mij te vaag. Nipt geeft meer zekerheid en is bijna net zo duur.

Terug
Bovenaan