Kiezen voor 1 kind

Eens met álles wat hierboven wordt geschreven. En bovenal: niks moet en gun jezelf alsjeblieft tijd! :)
Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en het was zo, zo zwaar afgelopen jaar. Reflux, allergie, krijsen, niet slapen, etc. Ze slaapt nog steeds niet een hele nacht door, maar sinds kort komt ze maar 1x per nacht en kunnen we eindelijk weer wat uren slapen. Alle hormonen, tranen, maar ook het geluk: het is zo'n rollercoaster. We hebben vaak geroepen "dit nooit meer!" in alle emoties.
Wij zijn er zelf ook nog niet uit (nog een kindje), maar wat we wel weten is: alleen als het moment komt dat we 'het weer voelen', gaan we ervoor. Als dat niet komt, dan weten we genoeg. Nu eerst onszelf weer vinden en genieten van deze dreumes (het wordt nu zo leuk!!!).
Onze overtuiging: ons kindje wordt het meest gelukkig van gelukkige ouders. En zelf voel je wat daarvoor nodig is, denk ik.
Dus, neem je rust en tijd. Ik voelde me pas na een jaar weer mezelf en kon toen weer meer "helder" denken..

Je kindje is pas 2 maanden oud. Rustig, je hebt alle tijd om te ontdekken of jullie nog een tweede kindje zouden willen hebben. De eerste maanden zijn heeeel intensief. Bij mijn eerste was ik ook veel onzekerder over alles wat hij deed en wat ik deed. Bij mijn tweede had ik veel al een keer meegemaakt en voel ik me veel zekerder. Ik zou zeggen, gun jezelf wat tijd. Je hoeft nu geen keuze te maken. Overleg met je partner wat jullie op termijn hierin willen. Succes!

Wat een super lieve reacties allemaal echt hartverwarmend. Stiekem weet ik dat ik echt niet de enige ben maar ik ben altijd van: niet zeuren gewoon doorgaan. Ik hoop het een plek te geven en intens van ons mooie mannetje te kunnen genieten maar, Vanochtend toch ook de dokter maar gebeld vanwege stemmingswisselingen, weinig eetlust en nare gedachte en deze geeft aan dat ik een postnatale depressie heb. Heel naar om "de stempel" te krijgen maar ook gerust omdat ik nu hulp ga krijgen mijn gevoelens een plekje te geven.
lieve mama's dank jullie voor deze positieve woorden dit helpt al een stukje de goeie richting in❤️

Terug
Bovenaan