Ik had een vraagje, eigenlijk meer om andere hun idee te horen hierover.<br />Mijn eerste bevalling was helaas niet zo’n geweldige ervaring. Zoals voor vele natuurlijk. Ik ben ingeleid met 42 weken en ontsluiting ging niet verder dan 8 cm. Was niet heel prettig en duurde mega lang. Helaas is dit uiteindelijk een keizersnee geworden. Op dat moment maakte het mij echt niet uit. Ik was op en wilde het beste voor die kleine.<br />Nu ben ik zwanger van een 2e en ik heb altijd gezegd ik wil opnieuw een keizersnee, dan maak ik dat eerste gedeelte niet meer mee en duurt het niet tot 42 weken met die hele inleiding. Nu is elke bevalling uniek.<br />Voordelen aan de keizersnee zijn dat datum vooraf bepaald wordt en dat geeft mij denk ik veel rust. Ook geen weeën of persweeen. Nadeel is natuurlijk het herstel. Daarnaast wil ik mij laten helpen en zou dit direct gedaan kunnen worden bij een geplande keizersnede, had ik begrepen.<br />Maar nu denk ik de laatste tijd ook wel aan een natuurlijke bevalling stel deze keer gaat het wel goed. Het herstel is dan vaak sneller maar ook risico’s dat je natuurlijk van beneden schade hebt. Bij mijn vorige bevalling dacht ik: dit kan ik, hiervoor ben ik gemaakt. Dit is door mijn v vorige bevalling omgeslagen en ben hier nu wel onzeker over.<br />Pff wat te doen… voor beide valt wat te zeggen natuurlijk. <br /><br />Heeft iemand iets soortgelijks mee gemaakt en welke keuze heb jij gemaakt? Ben je daar achteraf juist wel of niet blij mee geweest? <br />