kilo's, kilo's en nog meer kilo's

A

Anoniem

Guest
Hoi zwangeren,

Ik ben erg benieuwd hoeveel kilo's jullie op dit moment zijn aangekomen tijdens de zwangerschap.   Of aan het eind aangekomen waren.
Ikzelf ben nu bijna 21 weken zwanger en al ca. 17 kilo aangekomen. Ik kan ook alles eten. Mijn verloskundige vindt dit al erg veel en heeft me gewaarschuwd op te gaan letten. Met 10 weken kon ik mijn gewone kleding al niet meer aan en nu vrees ik dat ik ook van positiekleding een maat groter moet gaan aanschaffen.
Zelfs mijn vriend vindt me niet echt aantrekkelijk meer op dit moment.......
Eigenlijk vind ik dat ik niet zo moet zeuren en zijn natuurlijk veel ergere dingen...., maar toch houdt het me wel bezig.
Zijn er meer vrouwen of ben ik toch een uitzondering?

hoi

Nou je bent niet de enige hoor hoeveel ik nu aangekomen ben weet ik niet maar gemiddeld kom ik 25 tot 30 kilo aan in een zwangerschap en mijn kinderen waren echt niet groot Het is er na de bevalling wel weer vanaf gegaan maar dat ging niet vanzelf De laatste keer dat ik in deze zwangerschap op een weegschaal heb gestaan was bij de v.k toen was ik al 7 kilo aangekomen en ik was pas 8 weken zwanger Nu eet ik ook wel erg veel meer dan bij mijn andere zwangerschappen want toen kreeg ik geen hap door mijn keel Ik denk niet dat ik wil weten hoeveel ik deze zwangerschap ga aan komen

groetjes Corina

hoi,

Over het aankomen kan ik helaas niet meepraten, ik ben nu bijna 24 weken zwanger en tot nu toe ben ik 10 kilo afgevallen (er waren er 12 af maar nu ben ik er eindelijk 2 kilo aangekomen) De gynaecoloog vond dit te veel dus ze houdt het nu erg goed in de gaten. Je kunt wel wat afvallen maar zoveel als ik ben afgevallen was toch niet normaal meer. De baby doet het verder goed, 3 weken geleden had ik een groeiachterstandje van 1 week, nu as vrijdag krijg ik weer een groeiecho, ik hoop dat het kindje weer gewoon aangekomen is.
Dus eigenlijk hadden wij sam sam moeten doen (hetgeen wat er bij jou teveel aanzit had er bij mij bij mogen komen haha)
Ik wens jullie een hele fijne zwangerschap

groetjes, Oelie

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Vervelend dat je zoveel afvalt hoor! Inderdaad hadden wij samsam moeten kunnen doen, maar helaas.
Veel gehoorde reacties van oa. collega's die mij een week niet gezien hebben is steeds dat ik zo ontzettend groei.
Ik eet ook wel erg veel. Dit is mijn 3e zwangerschap en bij mijn andere 2 was ik ook erg veel aangekomen, maar ik heb het idee en gevoel dat dit toch wel het toppunt wordt.

Corina, jij bent na je zwangerschappen gewoon weer afgevallen, ging dit vanzelf of heb je hier veel moeite voor moeten doen?
Bij mij zijn er nl. behoorlijk veel kilo's blijven zitten na de vorige bevalling. Ik was altijd vrij tenger, maar ben nu erg vol.

Is idd al heel wat...
Dan zal je wss moeten opletten voor zwangerschapsdiabetes.
Ik kwam in het begin ook heel er snel veel bij, dan gaan ze je testen op je suiker.
Uiteindelijk was dit bij mij goed, had geen zwangerschapsdiabetes.

Ik ben nu bijna 37 weken en ben begonnen met een gewicht van 56 kg, de eerste drie maanden ben ik 3 kg vermagerd en nu weeg ik ondertussen 68,5 kg...
Dus uiteindelijk als je van mijn begin gewicht vertrekt een 12,5 kg.

Ik heb de indruk dat ons kleintje nu de laatste weekjes alles opneemt, want tov het vorige onderzoek ben ik 100gr afgevallen. Dus ik vermoed dat nu ons kleintje gewoon alles opneemt wat ik eet.

Liefs,
van ons...

Hoi,

Bij mijn eerste 2 zwangerschappen ben ik ook getest op zwangerschapsdiabetes en ook nu al weer. Dit is alle keren gewoon goed geweest. Mijn 2 kinderen waren ook niet extreem groot of zo.
Ik ben nu inderdaad wel aan het opletten wat ik eet en probeer vaker fruit te pakken. Misschien kan ik het zo wat indammen.
Bij mijn vorige zwangerschappen was ik ook erg veel aangekomen. ( resp. 35 kilo en 40 kilo.) Ik hoop nu toch onder de 30 kilo te kunnen blijven.......
Ik heb me in ieder geval voorgenomen na deze zwangerschap drastisch te gaan afvallen.

Hoi, ik ben nu 30 weken en in totaal 7 kilo aangekomen. Dat lijkt misschien niet veel, maar ik begon met een flink overgewicht, dus ik ben echt geen slanke den.
Wel eet ik al de hele zwangerschap waar ik zin in heb. Tot nu toe heeft dat dus nog geen gigantische toenames opgeleverd. Maar zodra het echt te gortig wordt, ga ik er echt op letten.

Op zich is het voor mij wel eens lekker dat ik kan eten waar ik zin in heb zonder al te veel aan te komen. Normaal gesproken word ik al dik als ik naar een chocoladereep kijk, dus de hormomen werken gunstig voor mij. Het zal alleen na de bevalling (als mijn normale stofwisseling weer intreedt) wel lastig worden om alles weer te laten staan.

Succes met de kilo's allemaal!
Liefs, José

O, haha, ik ben al 31 weken! Dat had ik in het begin toch niet kunnen denken, dat ik me zomaar een week zou vergissen! Toen hield ik het bijna op het uur nauwkeurig bij, hihi!
Tja, zwangerschapsdementie, he?

Terug
Bovenaan