Kilo's vliegen eraan

Wie maakt zich net als ik een klein beetje zorgen (of een boel) over haar gewicht?
Ik ben altijd 60 kilo geweest en sport veel. Nu ben ik gestopt met roken en hardlopen ging ook al snel niet meer. Met 21 weken weeg ik nu al 71 kilo. Dat gemiddelde van 12 kilo haal ik flink omhoog denk ik.

Het komt na de bevalling vast wel weer goed, of gedeeltelijk en dat is geen ramp. Maar de druk op mijn voeten en knieën is wel vervelend en er komt vast nog veel bij ook! Pfff

Sietske
 
Hoi Hoi,

Nou, ik deel je zorg wel hoor. Ik ben nu 19+5 weken en ik ben ook al meer dan 10kg aangekomen. Dit is mijn 4de kindje dus ik weet wel dat het er ook weer af gaat maar dit vind ik wel heeeel extreem.
Ik probeer echt gezond te eten maar heb enorm veel zin in melk en fruit en daar schijnen ook weer veel suikers in te zitten. Ach, ik hoop maar dat het vooral in het begin zo snel is gegaan en dat ik in de rest van de 20 weken niet meer 10 kg zal aankomen.

Sterkte!

Groetjes mama van Ramiro
 
Ik maak me momenteel niet echt zorgen om mijn gewicht. Ik ben nu 22 weken en 3 kilo aangekomen, heeft er wel mee te maken dat ik waarschijnlijk zwangerschapssuiker heb en een streng dieet volg. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ruim 25 kilo aangekomen en daar heb ik echt niet veel moeite voor hoeven doen. De kilo's vlogen er gewoon aan. Het enige wat je kunt doen, is op je voeding letten, maar dat is nog geen garantie dat je niet of weinig aankomt. Na de bevalling komt het zeker weer goed. En je bent natuurlijk ook nog gestopt met roken, waardoor je stofwisseling is veranderd. Ik denk dat dit zeker meespeelt.
 
Aangezien ik redelijk fors van mezelf ben, gaat het (gelukkig) niet zo snel, was met de vakantie 2 kilo aangekomen (door heel veel italiaans ijs eten), gelukkig zijn er nu wel 1,5 af. Maar dat zal zeker niet blijven, want als je de statistieken moet geloven, dan kom je vanaf week 22 500 gram per week aan!!!!!
 
Hoi,
Ik denk dat het belangrijk is dat je realistisch naar je eetpatroon kijkt. Schrijf is een week lang op wat je eet en drinkt. En kijk daar dan samen met iemand naar. Je hebt wel wat meer nodig als je zwanger bent, maar je hoeft absoluut niet twee keer zoveel te eten!
Daarnaast kan je ook veel aan komen door bijvoorbeeld vocht vast houden.
Ik ben in mijn vorige zwangerschap van 58 kilo naar 76 kilo gegaan, 18 kilo aangekomen. Eerst maakte ik me daar wel zorgen over, maar na 5 maanden was ik zonder er maar iets voor te doen 18 kwijt en na 6 maanden was er 22 kilo af. En die vier kilo kreeg ik er dus met geen mogelijkheid meer aan! Ja, nu ik weer zwanger ben zijn ze er weer aan haha.
Nou ja, wat ik er maar mee wil zeggen, als je normaal eet, dan zijn de kilo's die er aan komen gewoon reserves die je lijf hard nodig heeft na de bevalling.
Vooral als je borstvoeding gaat geven, dat kost je toch veel reserves.
Maar goed ieder lijf is anders en pas over ruim een jaar kun jij zeggen hoe het bij jou werkt helaas :)
Sterkte!
Liefs,
Mar
 
Haha! Oh joh, ik was ook altijd 60 kilo. Bij de eerste kwam ik ruim 18 kilo aan. En die vlogen er na de bevalling ook zo weer af. Zo lang je niet anders gaat eten (en snoepen) komt vast alles wel weer goed. Ik kon na twee maanden m'n oude spijkerbroek alweer aan en daar heb ik echt niet voor hoeven lijnen of sporten. Bij de 2e kwam ik weer 17 kilo aan en ook die zijn weer verdwenen. Nu ik zwanger ben van de 3e maak ik me dus ook geen zorgen om de kilo's. Vooral zo nu vanaf een week of 22 gaan de kilo's extra hard. En stel dat je die kilo's er niet zonder inspanning weer af krijgt? Zo te lezen ben jij wel van het sporten. Zodra het weer kan en jij er aan toe bent, ga je weer lekker sporten en dan zal je zien.
 
Terug
Bovenaan