Kind bij opa & oma in de auto

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik zit met het volgende, en ik vraag me af hoe mensen in een vergelijkbare situatie hiermee zijn omgegaan. </p><p>Mijn schoonouders passen 1 dag in de week op onze zoon (9 mnd). Tot nu toe zijn ze altijd met hem thuis gebleven of met de wagen gaan wandelen. Nu willen ze een autostoeltje aanschaffen zodat ze verder weg kunnen met hem.</p><p>Ik begrijp dat natuurlijk, maar mijn schoonmoeder heeft geen rijbewijs en ik vind dat mijn schoonvader niet zo goed meer kan autorijden. Ongeveer een jaar geleden heb ik een keer bij hem in de auto gezeten, dat hij een hele rare actie deed. Dit was zeker een ongeluk geworden als wij niet hadden geroepen dat hij uit moest kijken. </p><p>Zolang hij op bekende weg rijdt, rijdt hij prima. Maar ik zie het dus niet zo zitten dat hij op pad gaat met onze zoon. Ik kan ook moeilijk een grens aangeven tot waar hij mag rijden? Ik vind het oprecht heel lastig, want ik vind het ook goed als ze hem mee op stap kunnen nemen. Hoe zijn jullie omgegaan met zo'n situatie? </p>

Poeh dat lijkt me inderdaad heel lastig! Ik denk dat je altijd moet onthouden dat jij verantwoordelijk bent voor dit kindje en als je het echt niet vertrouwd dan duidelijk zijn ook al moet je daarom andere mensen kwetsen...
stel er gebeurt idd wel wat en je durfde er niks van te zeggen! ?
maar alleen als je het echt niet vertrouwd

Hey,
Mijn dochtertje heeft nog nooit in iemand anders auto meegereden,  ik wil dit absoluut niet, ik ben verantwoordelijk voor haar en ik wil niet dat haar iets overkomt. Natuurlijk kan het bij ons ook gebeuren! Ik ga zo ver dat als mijn schoonouders oppassen  zelfs niet met haar naar buiten gaan, bang dat ze even wegkijken en haar uit het oog verliezen. Jaa beetje extreem misschien, maar alles wat ik kan voorkomen doe ik. 

Hey,
Mijn dochtertje heeft nog nooit in iemand anders auto meegereden,  ik wil dit absoluut niet, ik ben verantwoordelijk voor haar en ik wil niet dat haar iets overkomt. Natuurlijk kan het bij ons ook gebeuren! Ik ga zo ver dat als mijn schoonouders oppassen  zelfs niet met haar naar buiten gaan, bang dat ze even wegkijken en haar uit het oog verliezen. Jaa beetje extreem misschien, maar alles wat ik kan voorkomen doe ik. 

Is je mening gebaseerd op dat ene incident? Hoe oud is je schoonvader? Heeft hij daadwerkelijk ooit een ongeluk veroorzaakt of betrokken geweest?

Ik snap wel dat het heel spannend is, maar opa en oma moeten ook weg kunnen met je zoontje. Is leuker voor iedereen. Heb een open en eerlijk gesprek en zeg dat je het heel spannend vindt. Zullen ze vast wel begrijpen. Gun je kind ook een leuke tijd bij opa en oma. Je kunt je kind niet voor altijd beschermen (hoe graag je dat ook zou willen).

[quote quote=10230165]Hey, Mijn dochtertje heeft nog nooit in iemand anders auto meegereden, ik wil dit absoluut niet, ik ben verantwoordelijk voor haar en ik wil niet dat haar iets overkomt. Natuurlijk kan het bij ons ook gebeuren! Ik ga zo ver dat als mijn schoonouders oppassen zelfs niet met haar naar buiten gaan, bang dat ze even wegkijken en haar uit het oog verliezen. Jaa beetje extreem misschien, maar alles wat ik kan voorkomen doe ik.[/quote]
Serieus? Dus jouw schoonouders mogen niet met kleindochter naar de speeltuin, kinderboerderij of wat dan ook? Dat vind ik best extreem. Ik snap dat je je dochter graag wil beschermen, maar dat gaat wel ver. 

Is het een optie dat je schoonouders met je zoontje met het OV op pad gaan? Mijn schoonouders komen regelmatig met de auto naar ons toe en nemen dan hier de bus samen met de kleinkids, op naar een speeltuin die iets verder weg is, daar spelen en dan weer met de bus terug. De kinderen vinden ook reizen met de bus of de trein namelijk geweldig!

Terug
Bovenaan