Kind bij opa & oma in de auto

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een beetje te ver gaan. 
Ik denk dat je heel dankbaar  moet zijn en dat zul je ook wel hoor dat ze oppassen. 
Maar je kan dan niet van ze verwachten  dat ze thuis blijven ?
En ongeluk kan ook op straat gebeuren als ze met de wagen aan het wandelen zijn.
Wel kun je natuurlijk  een gesprek aan gaan en zeggen dat je het spannend  vind. 
Maar hoe leuk is het dat je kleintje met opa en oma mee op pas mag lekker erop uit ?

Dat zou betekenen dat je kindje ook niet mee kan met schoolreisje of excursies later? Er kan altijd wat gebeuren ook als je kindje bij jou in de auto zit. Ik vind dat je de verantwoording al sowieso bij je schoonouders legt op het moment dat je je kindje daar achter laat! 

Ik snap dat je bezorgd bent, zeker als je je schoonvader niet helemaal vertrouwd in het verkeer. Maar je kunt niet van ze verwachten dat ze dan maar thuis blijven. 
Misschien is het een idee om te vragen waar ze dan met hem heen willen? Ze zullen vast geen roadtrip met hem gaan maken. Als ze bijvoorbeeld naar een speeltuin of kinderboerderij willen in de buurt, zal je schoonvader die wegen vast wel kennen. En ik verwacht eigenlijk ook wel dat hij voorzichtiger rijdt als je zoontje bij hem in de auto zit. Dat doe ik zelf ook als m'n zoon in mijn auto zit. 

Thanks voor jullie antwoorden en meedenken. 
Hij heeft recent geen ongeluk/aanrijding oid gehad. Wel een keer de caravan total los gehad toen mijn man nog een kleine knul was, maar zoals ik het verhaal hoor heeft hij toen goed gehandeld en juist erger voorkomen. Maar nu is hij 68 en niet zo'n fantastische chauffeur meer. Veel foutjes, laat reageren, niet goed kijken etc.  
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hier zelf heel graag oke mee zijn. Ik vind mezelf een enorme zeur, maar het voelt gewoon fout. Ik stap zelf niet graag bij hem in de auto, waarom moet ik het dan wel oke vinden als mijn zoontje bij hem in de auto gaat? 
Ik ben blij met jullie tips, en ga zeker kijken of we het gesprek open aan kunnen gaan. Ben wel bang dat hij zich aangevallen voelt (snap ik) en dat het geen fijn gesprek wordt. 

Terug
Bovenaan