Kind eet niet!

Hallo,
Mijn zoontje is nu ongeveer 19 maanden en sinds ongeveer 4 weken eet hij geen avondeten meer.
Overdag eet hij super goed brood en fruit maar avondeten moet hij echt niet. Hij schuift z'n bord aan de kant of gooit z'n eten door de kamer.
Ik word er inmiddels moedeloos van en weet echt niet meer wat ik moet doen.
Elke avond maak ik er een feestje van aan tafel. Ik heb al ander bestek geprobeerd, ander bord of van mijn bord eten. Geprakt of juist niet.. met zn handjes eten.. Niks helpt!
Pizza, paar patatjes of een stuk kipburger is het enige wat hij wel wil eten. En soms wat andere stukjes vlees.

Hij is wel gewoon energiek en vrolijk, ook heb ik niet het idee dat hij veel afvalt..

Is dit "gewoon" een fase?
Ik voel me af en toe echt waardeloos als moeder.

Groetjes
 
Ja avondeten gaat hier ook stukken minder hard naar binnen dan broodmaaltijd. Er zijn echt avonden geweest dat mijn dochter niks at.
Met 3,5 gaat het al veel beter, maar brood gaat nog steeds veel makkelijker naar binnen.
 
Bij ons werkte het grappig genoeg een vitamine pil te geven. Ze vindt ze heel lekker, en zij beweert dat het tegen buikpijn helpt. Dus als ze niet wil eten, bieden we die eerst aan, meestal als ze die eenmaal opheeft, eet ze gewoon.
En of ze verder wel of niet eet, ze krijgt vitamines binnen :)

Als ze wat last heeft van haar keel, werkt een waterijsje voor het eten goed.
 
Hij krijgt alleen vitamine D.
Fruit eet hij ook genoeg en vind hij lekker.
Ik ben zo bang dat hij teveel mist uit groente. Maar krijg het er echt niet in. Voel me er goed waardeloos over.
 
Ja wij gaven eerst ook alleen vitamine D. Maar wij gebruiken zelf ook vitamines, en ze wilde op den duur ook. Dus toen hebben we uiteindelijk de Paw Patrol variant voor haar gekocht. Heeft zij het gevoel dat ze mee doet.
 
Maar er zijn ook echt andere kinderen die avondeten weigeren, en toch gezond opgroeien. Anderen proberen overdag meer vitamines te geven in de vorm van fruit en snack groentes als komkommer enzo.
Zijn niet perse pillen voor nodig.
 
Misschien ben ik niet het beste voorbeeld, maar ondertussen ben ik 23 en ik eet nooit fruit. Vind het ontzettend vies en ga er van over mijn nek. Groentes eet ik wel. Jouw kindje doet het net andersom en ik denk dat het wel goedkomt. En anders scheelt het dat hij fruit eet. ;)
 
Terug
Bovenaan