Dit is precies waarom ik mijn kinderen thuisstudie ga geven. Tegenwoordig is het zo dat als je in deze maatschappij anders bent dan de norm, je er niet bijhoort of raar bent of whatever. En om die reden wordt gepest/dom aangekeken. Ik zou persoonlijk meer moeite steken in je zoontje proberen te leren dat niet iedereen hem aardig hoeft te vinden, dat hij het niet voor iedereen goed hoeft te doen/kan doen en niet iedereen tevreden hoeft te houden. Hij hoeft niet bij iemand/een groep te horen. Hij is zijn eigen individu. Ik denk dat dit persoonlijk ook veel meer zelfvertrouwen creëert. Misschien is het de reactie van andere kinderen die hem onzeker maakt, waardoor hij niet voor zichzelf op durft te komen. Als je hem kunt uitleggen dat die reactie poep is (want wie zijn die snotneusjes) staat hij sterker in zijn schoenen. Uit ervaringen uit mijn eigen omgeving kan ik concluderen dat de mensen die nergens bijhoorden en misschien wel gepest werden, vaak sterker in hun schoenen staan dan de kinderen die zich gedragen als de norm. Want dan zijn meestal de meelopertjes, de kindjes die alles willen wat de ander heeft om er maar wanhopig bij te horen. Zo triest maar zo waar