Kind met ontwikkelingsvoorsprong wilt niet naar opvang

In een "algemeen" forum als hier zal je denk ik niet heel veel specifieke respons op de ontwikkelingsvoorsprong krijgen. Plaats je vraag eens op het hb-kind-forum.nl Dat is een heel fijn forum, en echt niet alleen voor ouders van HB-geteste kinderen. ;) 
Ik herken wat je schrijft hoor. Het is lastig, want je weet niet of de voorsprong er iets mee te maken heeft. Maar dat zou natuurlijk wel goed kunnen. Maar weinig echt kunnen samenspelen met leeftijdsgenoten omdat je iets anders van het samenspelen verwacht, niet begrepen wordt, etc. Dat maakt natuurlijk wel dat het een stuk minder fijn spelen is. Ook is er soms geen materiaal dat aansluit bij de ontwikkeling, of wordt je kind naar zijn idee te kinderlijk aangesproken. 
Heb je dit al op de opvang besproken? Misschien mag hij al wel naar een 3+ groep, als dit er is? Of kan hij gekoppeld worden aan een ander kindje met een voorsprong? 
Mijn oudste kids mochten steeds ongeveer een half jaar eerder doorstromen naar een "oudere" groep, dat hielp. En ze haalden leesboekjes en puzzels >100 stukjes, smartgames, etc. van de BSO groepen. Na schooltijd gingen ze dan vaak ook met de kleuters van de BSO samen wat doen. 
Zo zijn we de tijd tot de basisschool wel doorgekomen... (en toen begon de ellende pas... een kinderopvang is vaak veel flexibeler dan een school. Dus echt, ga in gesprek, kijk wat zij kunnen en willen bieden. Evt schakel je een deskundige in die de opvang kan begeleiden, er is veel mogelijk)
 
 
Terug
Bovenaan