Kind slaapt niet! Ik ben helemaal op HELP

Oh jee... wat een herkenbaar verhaal! Ik heb toevallig ook net iets geplaatst om hulp te vragen. Het enige wat bij ons hielp was een camping bedje naast ons bed. Maar dat hielp vannacht ook niet meer.. het was half 4 vannacht... sterkte!  
 
Dank voor jullie reacties! Ik weet echt niet meer wat te doen.. ben al bij de consultatiebureau geweest en het enige wat ze zeggen is: "kan een fase zijn, soms is het gewoon tijdelijk moeilijk". Dit is nu al langer dan een maand aan de gang.. vanacht weer heel de nacht wakker, zeer onrustig continue met haar benen heen en weer aan het slaan. Ik ga er echt onder door en weet niet bij wie ik terecht kan
 
Wat ontzettend vervelend!! 
Maak maandag gelijk een afspraak bij de huisarts!! En probeer dan komende dagen een dagboekje bij te houden zodat de arts ook inzicht krijgt. Hoeveel slaap, op welke momenten wakker, hoe ging het inslapen op welk moment, wat te eten/drinken. Vraag desnoods een doorverwijzing en laat je niet afschepen. Zeg ook dat je het zelf niet meer trekt, moeders hebben nou eenmaal de neiging om zichzelf compleet weg te cijferen en pas aan de bel te trekken als het te laat is... Lijkt me een patroon dat doorbroken moet worden. En extra fles, schone luier, laagje extra aan in bed, bed verhogen, zetpil erin...
Heb je iemand bij wie je jullie dochter kan laten slapen? Een nachtje, misschien twee en dan zelf ook in bed liggen en niks moeten (ziek melden bij het werk en aan jezelf denken) Vraag iemand om een middagje op te passen als slapen niet kan en ga dan zelf plat. Zou bijna zeggen: kom maar hier, maar das ook zo wat he?! 
Ik was van de week na 5 halve nachten wakker, huilend en verdrietig kind al op... Hou vol dappere mama!! 
 
Ik had een weekje geleden ook gereageerd in dit topic. Inmiddels slaapt onze zoon alweer een weekje door. 
Ik heb wat dingetjes veranderd. Ten eerste viel het me op dat hij bij mijn man zo weer verder ging slapen na een schone luier en wat melk. Hij maakt dus 's nacht geen contact met onze zoon. Tilt 'm uit bed, loopt wat rondjes met 'm. Werkt dat niet, dan schone luier en een flesje melk, dan weer terug naar bed. Dit alles zonder te praten, zonder oogcontact en zonder lampen. Het lijkt erop dat hij bij mij wat meer mogelijkheden zag om te gaan keten. Ik doe het nu net zo als mijn man 's nachts en dat werkt. Daarnaast geef ik hem overdag veel meer eten dan voorheen. Onze zoon is een bezig ventje dat snel klaar is met eten, omdat hij weer verder wil spelen. Ik dacht altijd dat hij dan genoeg gehad had (want kinderen geven dat goed zelf aan, right). Nu merk ik dus als ik hem een boekje geef of op een andere manier afleid, hij veel meer eet. En hij geeft het dan zeker wel aan als hij genoeg heeft. Het lijkt er dus op dat het een combi van honger en mogelijkheden om te keten voelen, was. Wie weet helpt dit bij jullie ook. 
 
Terug
Bovenaan