Kind van 5 en ADHD?????????????

Hallo verabera,
Jij wilde weten of er iets homeopatisch te vinden is voor dit probleem dan heb ik twee adviezen ten eerste visolie- capsules die werken bij heel veel kids met deze problemen uitstekend, En ik zou de bach remedie eens proberen gaan mss helpt dat ook wel.
Kinderomega schijnt ook goed te zijn. veel succes en nogmaals als hij het echt zou hebben kun je die pillen ook weigeren en kiezen voor alternatieven en wat ook het geval is met de vaststelling ervan kun je een rugzak voor je kind aanvragen bij de gemeente dat houdt in dat de gemeente geld investeert in jou kind zodat hij in het reguliere circuit niet buiten de boot valt, hij krijgt dan extra hulp door middel van een extra leerkracht die aandacht besteed aan hele kleine groepjes kinderen. gr. jabive
 
Dank voor al jullie reacties tot nu toe.

En ik ga zeker met de adviezen en tips die jullie hebben gegeven, iets doen. En Jabive, dank voor je tip (visolie-capsules), ga ik binnenkort mee starten, lijkt me uberhaupt geen slecht idee!  

A.s maandag  hebben  we een gesprek  met de leerkracht, de directeur en intern begeleider en dan neem ik ook  bovenstaande  adviezen/verhalen die ik kan gebruiken  mee in het gesprek.

Wij (man ook) zijn in ieder geval op weggeholpen (en ik denk met mij, ook andere  ouders).

Voor wie nog wil weten hoe het gesprek  afgelopen is, ik meld het!
Gr. Verabera




 
 
hoi vera ik had al een ander berichtje bij een eerder stukje van je achter gelaten. Ik heb erg veel moeite met het idee dat een ka een diagnose steld op het gebeid van gedrag. Daarvoor moet je idd bij een psychologe zijn of iemand van de ggd of jeugdzorg. Ik heb mijn zoontje ook visolie capsules gegeven en die helpen goed.Het duurt wel even voor je resultaat ziet. Op school krijgt hij wel een kleine dosis ritalin, alleen om zijn concentratie goed te houden.
Ik weet niet of je lid ben van de bieb. Daar kun je een boek lenen "zit stil"Daarin staan de kenmerken beschreven van kinderen met adhd en heel veel tips hoe te reageren in bepaalde stuaties.Wat ik ermee wil zeggen is dat het misschien wel helemaal niet nodig is om je zoon de medicijnen te geven,maar kan door een kleine aanpassing van benadering naar je kind al voldoende zijn om hem geconcentreert en rustig te maken.
Wat betreft extra begeleiding op school dat moet aan gevraagt worden. Middels een "rugzakje"kan je zoon extra begeleiding krijgen.Tip hou dat goed in de gaten want er zijn scholen die dat extra geld in eigen zak steken.
succes verder en mocht je weer eens een vraag hebben kan je me ook mailen misschien kan ik je ergen me helpen.
gr astrid
 
Hoi Astrid,

Ik vind het echt goed dat er ouders zijn die niet meteen overgaan tot een pilletje. Die visoliecapules hebben dus toch bij jouw kind resultaten geboekt.  Heeft hij ook  extra begeleiding op school? Ik ga zeker door met die capsules. Ik ben niet zolang bezig (iets van 2 weken). Ik denk dat je pas iets merkt na 2 maanden of zoiets?

Die tip van het rugzakje, is  een goeie. Ga ik zeker onderzoeken hoe dat precies zit? Kun je dat aanvragen bij de gemeente?

Dat boek ga ik ook proberen te lenen, lijkt me een uitstekend idee!

Groetjes, Vera
 
hoi vera Aller eerst ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Thiemo krijgt alleen een kleine dosering voor op school, zodat hij zich goed kan concentreren. En hij gebruikt dan die visolie. Het duurt ongeveer drie weken voor je enigzins wat verandering ziet.

Thiemo krijg op de basis school begeleiding dooormiddel van het rugzakje,maar dat was voor hem niet voldoende. Want het ging maar om een paar uur per week en de andere uren moest hij zich zelf maar redden in een klas van meer dan 30 kinderen. Dat ging dus niet. Dus toen hebben we hem opgegeven voor speciaal onderwijs en daar doet hij het heel goed.
het aanvragen van een rugzakje gaat volgens mij via school die moet het aan vragen,maar ik weet dat niet helemaal zeker. Ik zal eens kijken of ik er wat over terug kan vinden,want het is immmiddels al een tijd geleden
gr astrid
 
hoi vera hier ben ik nog een keer. Als je onder google kijkt en daar rugzakje intoetst dan krijg je een hele lijst en staat er ook hoe je hem aan kunt vragen. Dit gaat niet via de gemeente of school maar via het Cvl.Daar moet je een indicatie aan vragen voor een rugzakje.
succes gr astrid
 
Terug
Bovenaan