Kind van 6,5 maanden mogen die aarbeien eten?

Hoi,

Ik heb net overheerlijke aardbeien gekocht.
Mogen babies van 6,5 maanden die ook eten? Wilde deze pureren met banaan en appel of peer.

Bedankt voor de reacties!

Mama van Bram
 
Hoi mama van Bram,

Met 6 maanden heb ik mijn dochter ook aardbeien gegeven, met als gevolg een enorme allergische reactie. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ze een koemelkallergie heeft.
Toen ze 11 maanden was, heb ik het opnieuw geprobeerd en toen ging het goed.
Misschien moet je het gewoon proberen en goed kijken hoe hij reageert. Er zit ook aardbei in verschillende potjes fruit en die zijn volgens mij vanaf 6 of 8 maanden.

Succes!
 

Hoi Hoi,
Toevallig heb ik mijn dochtertje van 6.5 maand van de week ook voor het eerst aardbeien gegeven. Ik had er een paar fijngeprakt met een vork. Ze vond het erg  lekker.
Ze heeft er geen allergische reactie van gehad.
Dus ik zou ook zeggen, probeer het en je merkt het gauw genoeg.
Succes
Groetjes Suzan, moeder van Yvette
 
hoi mama van bram,
het is inderdaad zo dat aarbeien een allergische reactie kunnen geven.
maar volgens mij kun je ze wel geven, het zit nl ook in een fruithapje van bledina voor baby's vanaf 6 maanden.
ik heb het ook gegeven aan mijn zoontje die toen 6 maanden was en geen allergische reactie gezien.
dus ik denk gewoon proberen.
groetjes helma
 
hoi ik heb ook zn potje gegeven met aardbeien en nog niks tezien
mn zoontje is pas 4,5 maand het zat ook in zn potje voon vanaf 4 maanden
dus gewoon een klein beetje probeeren
s6
 
Hallo,

Ik wilde een paar weken geleden ook aardbeien aan mijn zoontje geven, maar wist toen ook niet of dat wel kon. Heb toen advies gevraagd aan mijn zus, zij is namelijk kraamverzorgster. Ze zei dat het geen probleem is en om een eventuele allergische reaktie te voorkomen zou je het doosje aarbeien even met warm water af kunnen spoelen.

Eet smakelijk!
 
hoi ,

gewoon proberen mijn zoontje kreeg het bij 5 maanden en vond het heerlijk , eet het nu nog ook op brood heerlijk
van aardbei kunnen ze net zo goed een allergische reactie krijgen als van banaan , je weet uiteraard nooit van te voren hoe je kindje ergens op zal reageren.

gr.sandra
 
quote: bloem1104 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2005 19:13:55'));

Hoi mama van Bram,

Met 6 maanden heb ik mijn dochter ook aardbeien gegeven, met als gevolg een enorme allergische reactie. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ze een koemelkallergie heeft.
Toen ze 11 maanden was, heb ik het opnieuw geprobeerd en toen ging het goed.
Misschien moet je het gewoon proberen en goed kijken hoe hij reageert. Er zit ook aardbei in verschillende potjes fruit en die zijn volgens mij vanaf 6 of 8 maanden.

Succes!



 
Terug
Bovenaan