Kind van 6,5 maanden mogen die aarbeien eten?

quote: bloem1104 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-05-2005 19:13:55'));


ooo...het ging ff fout, ik plaatste per ongeluk een bericht van iemand anders nog een keer...
Maar wat ik vragen wil:
 Hoe uit deze allergische reactie zich?
 
Hoi,

Mijn dochter kreeg rode vlekken in haar gezicht, paarse handjes en werd heel lusteloos. Dit was bij de oppasmama die mij op mijn werk belde. Ik ben meteen naar haar toe gegaan en toen was het alweer een beetje aan het wegtrekken.Heeft ongeveer 2 uur geduurd, vlekken wat langer.  Ik moet er wel bij zeggen dat ze ook een koemelkallergie heeft en ook allergisch reageert op ei. Op ei reageert ze ongeveer hetzelfde, op melk met darmproblemen.
We hebben ook begeleiding van een dietist en wat ik van haar begrijp kunnen kinderen heel wisselend allergisch reageren (buikproblemen, huidproblemen, ademhalingsproblemen).

 
Ik had vroeger ook een allergie voor aardbeien, en ik heb even een tip.
Mijn moeder kreeg van de groente boer te horen dat als je de aardbeien eerst wast met heet water onder de kraan en daarna met koud water na spoelen dan moet het goed zijn.
Er zitten namelijk hele kleine haartjes op de aardbei en die gaan door het warme water weg.
Daar zijn de meeste kinderen allergisch voor.
Ik kreeg ook allemaal rode vlekker op mijn lichaam maar toen mijn moeder het zo ging doen was het goed.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan