Kind van 8,5 maand in slaap wiegen geeft rugpijn

Ik wieg onze jongste van 13 maanden oud en 12 kg zwaar ook nog wel eens in slaap (gelukkig niet meer structureel, hij ging op een gegeven moment toch zelf in slaap vallen, ik liet hem dan wel een paar minuutjes huilen). Maar 12 kg is idd veel te zwaar dus ik leg hem in zijn ledikant, op zijn zij of buik net waar hij zelf heen draait, en wieg hem dan door rustig met de ene hand tegen een schoudetje en de andere hand tegen de billetjes te duwen. Als hij echt onrustig is (over zn slaap heen, door onrust door een mug bv) dan pak ik zijn schoudertje ook echt vast, zodat hij in die positie blijft liggen, en wieg hem zo heen en weer. Je staat dan wel gebukt over het ledikantje maar bij mij is het zo dat na een paar minuten de rust over hem heen komt en dan is met 1 hand aan de billetjes wiegen al genoeg, dan kan ik er naast zitten en steek mn arm tussen de spjjlen door. Op het laatst is alleen een hand stil op zijn billen genoeg, die ik dan heeeel rustig los haal en zn kamer uit sluip. Maarja als dit te vroeg gebeurt, of de vloer kraakt, is het voorbij en kan ik opnieuw beginnen.
Dit is geen oplossing voor het niet zelf in slaap komen, maar spaart je lijf wel enigzins. Bij ons kwam dat zelf in slaap vallen naarmate de maanden vorderde vanzelf wel. Hij kreeg vertrouwen in dat het veilig is denk ik. Leerde misschien zichzelf ook beter troosten met een kort huiltje en een knuffeldoekje.

Terug
Bovenaan