Kind van een ander....

Zie je wel dat er nog meer stiefmama's zijn! En bij allen gaat het niet helemaal over een leien dakje. Volgens mij is het eerder uitzondering als het in zo'n situatie helemaal geweldig gaat.
Die onzekerheid waar jullie het over hadden heb ik nooit echt gehad maar misschien komt dat omdat ik al wel  moeder was  toen ik mijn stiefzoontje voor het eerst zag (mijn vriend heeft zijn zoontje een hele tijd niet gezien en in die tijd is ons zoontje  geboren). Ik vond het wel heel spannend maar was niet onzeker. Gelukkig kunnen wij heel goed met elkaar opschieten terwijl ik hem echt niet voortrek. Ik ben misschien niet zo gauw boos op hem. Maar als hij iets doet wat niet mag geef ik hem heel gemakkelijk een standje. Af en toe moet je hem wel helpen herinneren maar hij weet heel goed dat er bij ons andere regels gelden als bij zijn moeder. Dat is wel eens heel grappig, bij ons moet hij even helpen de tafel af te ruimen als we klaar zijn met eten (dat doet mijn zoontje van 2,5 ook al). Vorige week zei hij dat hij dat thuis nooit hoefde te doen en net dat ik het wilde zeggen zei was hij me voor en zei: maar hier gelden andere regels dan bij mijn moeder. Toen moest ik wel even lachen.
Wij hebben het momenteel financieel gezien ook niet breed (gelukkig van tijdelijke aard) maar toch gaan wij ook voor een tweede kindje. Toen we ons zoontje kregen hadden we het ook niet breed maar het is allemaal goed gekomen, gelukkig bestaat er een  marktplaats.nl, allerlei  rommermarkten maar ook goedkope winkels (dumpstores) en als je tijdens de opruiming shopt kun je  soms heel  goedkoop aan leuke en mooie spullen  komen.
Groeten Nicole

Hoi Yvette,

Alimentatie voor zowel een ex als voor kinderen wordt berekend op het inkomen van de alimentatieplichtige. Hierbij wordt rekening gehouden met draagkracht, wat kan iemand missen. Hierbij wordt ook gekeken naar jouw inkomen, want als jij werkt kun jij een deel van jullie vaste lasten voor jouw rekening nemen.

Wij betalen niet zoveel hoor voor Edwin zijn zoontje, maar dat komt omdat wij ook nog voor zijn ex betalen. Als dat wegvalt (over 7 1/2 jaar, of eerder als ze gaat samenwonen) dan gaat de alimentatie voor zijn zoontje ook omhoog.

Wij betalen nu elke maand Eur 750,00 waarvan bijna 200 voor zijn zoontje.
Saillant detail, zijn ex verdient zelf met haar baan Eur 1100,00 en geeft daarnaast nog cursussen waarmee zo ook aardig wat bijverdient per jaar. Zij heeft het uiteindelijk in verhouding financieel beter dan wij samen. Zij houdt elke maand ongeveer Eur 200 over en wij komen dat bijna elke maand tekort (en we doen echt geen gekke dingen).

Wij willen deze maand proberen om weer zwanger te raken. Ik ben de 14e ongesteld geworden dus als het goed is ga ik komend weekend mijn vruchtbare dagen in. Spannend dus! Van ons zoontje was ik gelijk zwanger. Wel een beetje gevaarlijk dus want stiekem ga je er toch vanuit dat het weer snel raak zal zijn.

Ik kan me echt niet voorstellen dat jullie zoveel moeten betalen hoor, of je vriend moet echt een topinkomen hebben. Anders klopt dat echt niet. Misschien eur 800 voor beide kinderen (is al best veel), maar ik kan me niet voorstellen per kind.
Wanneer wordt dat vastgesteld?

Syl

Hé Yvette,
oei, ik lees net je laatste berichtje. Dat is heel vervelend allemaal. Wij hebben  precies hetzelfde meegemaakt. Als je tips wilt...? Ik wil ze heel graag geven maar stuur me dan een mailtje (bovenaan staat mijn adres).
Sorry, dat ik zo geheimzinnig doe, ik wil het heel graag allemaal zo vertellen maar ik durf dat echt niet zo goed, ben zo bang dat er een bekende mee leest.
Maar één ding is gewoon echt waar en daar houdt een rechter echt wel rekening mee: van een kale kip kun je niet plukken!
Groeten Nicole

Hoi

Ik ben Jeanette,38jr,moeder van twee groters (11 en 14jr) en van een kleine (4 1/2mnd).

Na bijna 12 jaar huwelijk, ben ik gescheiden van de vader van de twee oudste kids, hij was chronisch depressief en ik kon daar niet meer mee omgaan(hij slikte zijn medicijnen soms niet en ging dan zeer diep de put in)
Ik leerde vrij snel iemand kennen die zelf geen kinderen had maar wel een zeer grote kinderwens.
Toen we ruim een jaar samenwoonden heb ik mijn sterrilisatie ongedaan laten maken en na een MK ben ik in april moeder geworden van onze zoon.

Ik kan je vertellen dat mijn twee oudste nooit moeite met mijn 'nieuwe' man (we zijn in januari getrouwd)hebben gehad, en ze zijn apetrots en stapelgek op hun kleine broertje.

Hij is een kadootje want hij bindt het gezin, door hem horen we allemaal echt bijelkaar.

Jeanette

p.s De kids komen om de week in het weekend bij hun eigen vader en dat gaat ook heel goed (wel in het begin startproblemen, maar het moest vanzelf allemaal z ´n plek krijgen)
 het voordeel is misschien dat we er vanaf het begin heel open over zijn geweest.

Hoi Jeanette,

Wat leuk dat jullie nu ook samen een kindje hebben! En wat fijn dat het ook allemaal goed gaat tussen jouw man en de kinderen.

Ik denk dat het wel een verschil is of je kinderen bij je wonen en daar in huis een nieuwe partner komt of dat de kinderen om het weekend (of nog minder vaak) met een nieuwe partner geconfronteerd worden.

Het zoontje van mijn  man kwam de eerste 2 jaar om het weekend, daarna 1 keer in de 3 weken en nu nog maar een keer of 4 per jaar. Mijn man zoekt hem nu steeds op om een dag iets met hem te gaan doen. Dat gaat heel goed gelukkig.

Als je kinderen bij je wonen en er is elke dag een nieuwe partner bij dan worden ze zo snel vertrouwt met iemand (en meestal gaat dat wel goed).
Mijn zus is ook gescheiden en heeft een nieuwe relatie (haar ex heeft ook al een andere relatie gehad) en je ziet dat haar zoontje heel anders op haar vriend reageert (die woont bij hun) dan op de vriendin van zijn papa.

En hoe vinden jullie kinderen de baby?

Syl

zelf ben ik 7 jaar geleden gescheiden en heb bij mijn ex 2 kinderen   woon sinds 6 jaar samen met mijn nieuwe vriend en heb daar   een zoontje van 5 jaar tussen mijn ex en mij ging het ook niet liet niks meer van hem horen   de kinderen zaten met schuld gevoel dat het hun fout was en zei dat het niet zo was maar goed afgelopen jaar heeft mijn dochter   haar stief zus ontmoet via de pc   en zo is de contact weer ontstaan heb een goed gesprek   gehad met zijn nieuwe vriendin   en dat heeft geholpen   en hebben nu een goede band met elkaar en zelf mijn zoontje gaat met de twee kinderen mee als ze een weekend daar heen gaan   mijn advies is ook al zal het moeilijk worden toch een goed gesprek te voeren je weet ook n iet dat de ex vrouw   tegen haar zoontje zegt en dat kan behoorlijk invloed op ze hebben   ik wens je veel sterkte en wil je toch   laten weten dat het ook anders kan xx

Hoi Eppie,

Ik denk dat jij toch wel in een hele bijzondere situatie zit, nu is dat natuurlijk ook niet over 1 nacht ijs gegaan, dat jouw zoontje mee gaat naar je ex.

Goh, goed om te lezen dat het dus  (uiteindelijk) ook goed kan gaan.
Heel langzaam merken we hier wel kleine veranderingen in vergelijking met het begin.
Zo is de ex van mijn man hier pas geweest toen wij zijn zoontje hadden. Ze heeft hier zelfs iets gegeten.

Syl

Hoi,

Sorry voor de trage reactie, mijn kids vinden hun broertje helemaal Cool, alle geluiden die hij nieuw maakt, zijn nieuwe ringtones!!
Dit is mijn grote zoon met de kleine, nèt een uurtje na zijn geboorte.

En dit mijn dochter, nog weer een uurtje later, hun broertje werd 11 dagen eerder dan uitgerekend geboren, terwijl zij gewoon naar school waren gegaan.
Toen ze aan het ontbijt zaten had ik al ± 6 cm ontsluiting, maar niets laten merken. het was woensdag en toen de eerste uit school kwam was ie net een uurtje oud.

Het voelde eigenlijk meteen vertrouwd.

Ze geven als ik wat hulp nodig heb, de fles of passen effies op, terwijl ik bv een boodschapje in de buurt moet doen. Allemaal zonder mopperen.

Dit is toen ie ±4wkn was        Dit ±6wkn.

Het valt me werkelijk 100% mee, er is geen sprake van jaloezie.
Dat was vooraf niet te voorspellen, zelfs de onderlinge ruzietjes van broer en zus(die grote) zijn veel minder.

En dit is um nu....

Jeanette

Terug
Bovenaan