kind vernoemen naar land of stad

Hoi meiden

Het klinkt misschien raar maar als ik een dochter krijg dan ga ik haar vernoemen naar een stad. Namelijk Bagdad( hoofdstad van irak.)   Ik woon hier nu al 13 jaar en mis het zo erg daar. Mn hele familie woont ook daar.
Sommige mensen vinden het niet mooi of ze zeggen dat het kind later er mee gepest zou worden. Maar zelf vind ik het prachtig klinken. Mn man geeft zn mening ook nooit over kindernamen. Hij vind alles mooi.
Maar eerlijk gezegd begin ik nu te twijfelen.

PS ik ken veel kinderen die naar een land of stad zn vernoemd.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Groetjes
Lina 38+3 wkn zwanger

hallo Lina,

leuk en origineel. het kan zijn dat de ambtenaar een naam niet goedkeurt, dus het is wel handig om nog een naam 'achter de hand' te houden. het ligt een beetje aan wie je treft natuurlijk.  
ten tijde van  mijn vorige huwelijk reisde  ik veel, en had ik het idee wel eens geopperd.  

t wordt voor dit kind een oer-hollandse naam die past bij de andere korte  namen van de kinderen (om wille van de privacy noem ik die niet).
gjes Miep36

hoi Lina,

Je moet natuurlijk doen wat jij mooi vindt!
Maar ik dacht heel snel aan KIRA, daar zitten alle letters van IRAK in. Misschien een tip om met letters te spelen. Op die manier weet jij waar de naam vandaan komt en wat hij betekent, maar ligt het er niet zo dik boven op!

Veel succes met puzzelen!

Groetjes,
mama2004

Ja wat mamma2004 zegt, Kira is een mooie optie bijv!!
Ik zelf vind Bagdad helemaal niks, maar dat is persoonlijk
natuurlijk. Maar ik vind het geen probleem als je het naar
een stad of zoiets wilt noemen.

xx Syrah

Hi Noortje,

Je moet het helemaal zelf weten, zolang je man en jij het er maar over eens zijn. Wat andere mensen zeggen, dat is helemaal niet belangrijk, dan ga je alleen maar twijfelen. Daarom kan je ook beter niet van te voren zeggen wat de naam wordt!
Mijn dochter van 7 heet trouwens Roma, ook een stad. Ik heb nog geen negatieve geluiden gehoord!!

Droompje

Ik denk dat er wel een verschil zit tussen Bagdad en Roma. Natuurlijkmoet je het helemaal zelf weten. Jij moet het mooi vinden, en je kind moet er later geen problemen door krijgen. Kira vind ik een heel mooi alternatief.

Maar je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet.

Succes met je beslissing.

Want wat is dat moeilijk he?

Miep

Ik weet niet of Bagdad wel zal worden goedgekeurd bij het gemeentehuis, dat zou ik eerst maar eens navragen, persoonlijk vind ik het geen mooie naam en denk ik dat je kind ermee gepest gaat worden, Kira daarintegen vind ik weer heel goed gevonden.

Maar ieder zijn eigen mening.

Groetjes en succes, Angel

Hallo,
Ik vind het idee om je kind naar een land of stad te vernoemen niet raar. In ieder geval niet raarder (is dat een woord?) dan een kind Precious, Vlinder  of Storm te noemen.
Als ik nadenk over de naam Bagdad moet ik wel zeggen dat ik het meer een jongens achtige klank vind hebben. Het klinkt stoer en krachtig en niet schattig. Maar ja wie weet wil je wel een stoere meidenaam en geen schattige.
Ook altijd nog de vraag of de gemeente dat toelaat......
In ieder geval heel veel succes ermee.

Groetjes Lillian

Terug
Bovenaan