kind vernoemen naar land of stad

Hoi

Het ligt ook helemaal aan de omgeving of het kind gepest gaat worden. Ik sta zelf voor de klas en zou mijn hart vasthouden als er een nieuw kind in de klas zou komen die "Bagdad" zou heten. Het meisje zou een sterke persoonlijkheid moeten hebben om dit te kunnen keren. Natuurlijk moet je als ouders de naam mooi vinden om te geven, maar de mensen in je omgeving (waar het kind straks wel zijn weg in moet gaan vinden) weet niet de achterliggende gedachte van jou. Ik zou het daarom persoonlijk niet doen. Waarschijnlijk maak je het voor haar moeilijker om volwassen te worden dan nodig is. Maar misschien is het tegen die tijd dat ze 10 jr is helemaal in!
Kira vindt ik creatief verzonnen! Misschien kun je zoiets ook met Bagdad doen!

Veel succes met je beslissing!

Groetjes
Karin

hoi

De gedachte erachter vind ik erg mooi, de klank zelf niet, maar dat is persoonlijk. Ik zou het dan toch zoeken in combinaties van letters, de straatnaam van waar je woonde of zo. Dan weten jullie toch de betekenis, anderen niet dus minder pestgevoelig...

Lastig hé, wanneer je ieder jaar zou kunnen wisselen van naam hangt er ook minder gewicht aan, want nu kies je voor het leven. Veel succes ermee!

liefs Clau

hoi,

persoonlijk zou ik het niet doen, ik vindt bagdad niet echt meisjesachtig klinken... ik vindt het dan toch mee riets voor een jongen....
en hoe ga je het afkorten ook bij een lange naam iets om na te denken wil je dat mensen je schatje bag gaan noemen?
ik zou ook gaan voor een andere naam die ook in jouw gevoelens past, met sommige steden is het heel mooi te doen, maar ik vind kira ook heel mooi, dnek er eens iets langer over na en misschien kom je op een hele mooie naam die ook lekker klinkt

groetjes brenda

hoi

Erg bedankt voor jullie reacties. ik heb om jullie mening gevraagt omdat ik niet helemaal lekker in me vel zat over die naam.   Maar ik wou zo graag een naam hebben die me altijd doet denken aan Irak.
Ik heb nu tog de mening van mn man gevraagd  , en hij zei   gelijk   dat   we maar moeten gaan vernoemen naar een famillie lid waar we erg gehecht aan zijn.   En dat was dus mn overleden oma. Zij heet Hanyn Aya.   Deze 2 namen zn nu erg in, in onze cultuur.

Hanyn: betekent liefde en warmte   (je spreekt het uit als hanien)
Aya:         betekent mooi

Kira vind ik personelijk erg mooi maar mn man niet.

Ik moet jullie nog iets verklappen   namelijk het wordt een jongentje. Dat zei de gyn gister.   Hij weet het zelfs 95% zeker, Dus wie weet. Maar   voor een jongen heb ik al een naam.

Groetjes
Lina 38+6 wkn zwanger

hoi noortje2

mijn familie woont ook in irak mijn man is uit noord irak en we hebben nu een 2ling van 11 maanden. ik kan begrijpen dat je bagdad heel erg mist wij hebben wel voorgekozen om koerdische namen te nemen maar niet van een stad mijn kindjes heten rawan en alan. het is gewoon zo om de traditie in ere te houden. ik ben zelf nederlandse en we hebben gewoon gekeken wat wij mooi vonden en niet wat de rest er van vond.
ik irak hebben ze heel veel mooie namen die naar dat land verwijzen. je hebt nog even tijd om te denken en als jij denkt dat dit de naam is dan moet je dat gewoon doen.
nog heel veel succes met het bedenken van een naam en met je zwangerschap.

groetjes kristel mama van rawan en alan12-03-05

Terug
Bovenaan