Kind wilt niet naar school na eerste week

Oja en mijn dochter had bijvoorbeeld moeite om haar jas in de luizenzak te doen elke ochtend. Dat moeten alle kindjes zelf doen, en de eerste week hielp de juf haar hier nog mee en daarna niet meer.
Dus in week 2 zaten alle kindjes allang in de klas en stond zij nog alleen op de gang met de luizenzak te vechten. Daar kreeg ze heel veel stress van en daardoor wilde ze ook niet naar school in het begin. Maar het duurde een weekje voordat ik er achter kwam wat er precies scheelde, pas na een week kwam ik erachter dat het om die luizenzak ging...
Toen heb ik de juf gevraagd of we de luizenzak mee naar huis mochten nemen, hebben we een paar dagen geoefend en toen kon ze het wel zelf en was de stress weg.

Dus vaak zit er iets specifieks achter waarom je kindje ineens niet meer wilt, zoals hierboven ook beschreven staat met het naar de wc gaan. Alleen kom er maar eens achter wat er precies scheelt :)
 
Hay dames bedankt voor de reacties. Ja ik zelf denk echt dat ze nog geen vriendinnetjes heeft gemaakt en het daarom helemaal niet leuk vind. M'n dochter is normaal altijd heeeeeel vrolijk en sociaal, maar ik weet het niet zo goed nu even. Heb vandaag ook de juf gesproken, maar kreeg een beetje vage antwoorden op m'n vragen. Ik vroeg 3 keer van speelt ze met andere kinderen toen zei ze telkens ja ja maar dan op zo een manier van ja eigenlijk niet. Uiteindelijk einde van de dag heeft ze even met 2 meisjes gespeeld en wou ze in eerste instantie niet mee doen met gym, maar nadat ze even had gekeken deed ze toch mee. Ik als haar moeder zijnde heb het er echt moeilijk mee, want zij huilt telkens van ik wil niet naar school. Ook net voordat ik haar naar bed bracht begon ze weer te huilen van mama ik wil echt niet naar school, ik wil thuis blijven. 
Weet ook niet zo goed of ze nog wel vriendinnetjes gaat maken ik hoop het van wel?. 


juffen zien jullie dit ook vaker in de klas dat kindjes in t begin geen vrienden hebben maar uiteindelijk wel?
 
 
Hebben ze bij jullie op school een hulpkindje? Dat hebben ze bij ons wel en vind ik wel een prettig idee. Er wordt een oudere kleuter gekoppeld aan een nieuw kindje die bijvoorbeeld meegaat naar de wc de eerste tijd, laat zien wat er allemaal in de klas te vinden is. De nieuwe kindjes hebben meteen een contact en de oudere kleuter voelt zich ontzettend groot. 
Mijn zoon zit nu in groep 3, maar het duurde een hele tijd voor hij echt een vriendje had op school. Nu ligt dat grotendeels aan hemzelf, maar binnen een week een vriendje was het zeker niet. Ik denk eerder een paar maanden. Mijn dochter gaat volgende maand voor het eerst naar school. Bij haar verwacht ik dat ze sneller contact zal maken, maar ze zal het ook belangrijker vinden. 
 
Terug
Bovenaan