Kinddrdagverblijf

Hier had ik ook pech met een van de dagen die ik wilde. Hebben er pas paar weken later plek op die dag. Heb met WK of 16 geregeld. Let ook goed op de kosten. Met de kinderopvangtoeslag was 52wk afnemen goedkoper dan bij ons bijv. 40 of 48 WK pakket. Scheelde maandelijks meer dan 100 euro (ik neem 2 dagen per week af)
 
[quote quote=10543221]Hier had ik ook pech met een van de dagen die ik wilde. Hebben er pas paar weken later plek op die dag. Heb met WK of 16 geregeld. Let ook goed op de kosten. Met de kinderopvangtoeslag was 52wk afnemen goedkoper dan bij ons bijv. 40 of 48 WK pakket. Scheelde maandelijks meer dan 100 euro (ik neem 2 dagen per week af)[/quote]
Oh wow, dat is een groot verschil! Kun je kort zeggen waarom dat zo is? Heb echt geen idee, nooit opvang nodig gehad ☺️
 
[quote quote=10543218]Het hangt er wel heel erg van af waar je woont hoor, ik woon zelf in een wat kleinere gemeente en kon gewoon inschrijven. Er was geen wachtlijst. Dus ja je moet er op tijd bij zijn maar niet per definitie stressen![/quote]
Hier hoop ik dan maar op.. ?? Gastouder zal ook wel niet sneller gaan hè? 
 
Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn inderdaad wachtlijsten, maar het verschilt wel heel erg welke dagen je wil! Ouders die gunstige dagen (rustige dagen) kiezen kunnen hun kindje sneller brengen dan wanneer ze hun kindje aanmelden voor de drukere dagen (bij ons is maandag donderdag heel druk en woensdag vrijdag rustig(er) ?) & het is per kdv verschillend hoeveel dagen je af moet nemen. Bij ons is er geen minimum maar ik ken kdv’s waarbij je minimaal 2 dagen af moet nemen. Wel hebben wij de regel dat je geen halve dagen af kan nemen maar ook dat is per kinderdagverblijf verschillend. ?
 
[quote quote=10543225]Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn inderdaad wachtlijsten, maar het verschilt wel heel erg welke dagen je wil! Ouders die gunstige dagen (rustige dagen) kiezen kunnen hun kindje sneller brengen dan wanneer ze hun kindje aanmelden voor de drukere dagen (bij ons is maandag donderdag heel druk en woensdag vrijdag rustig(er) ?) & het is per kdv verschillend hoeveel dagen je af moet nemen. Bij ons is er geen minimum maar ik ken kdv’s waarbij je minimaal 2 dagen af moet nemen. Wel hebben wij de regel dat je geen halve dagen af kan nemen maar ook dat is per kinderdagverblijf verschillend. ?[/quote]
Oh echt.. is dat niet heel lang voor zo'n kleine kindjes een hele dag in die drukte? Al is hij al 1,5 dus niet meer echt klein maar hij js nu ook zo gewend dat iedereen om hem heen begrijpt, ben zo bang dat dat op het kdv niet zo zal zijn. Hij zegt soms nog vvvvv (van vroem) voor auto bijv. Zou het zo sneu vinden als niemand dan weet dat hij héél graag z'n autootje wil. Titte, dinke, koeke enz komen ze vast wel uit haha. 
 
De medewerkers van het kdv komen er echt wel achter wat hij bedoelt hoor, hij is niet de enige die vvvvv zegt en een auto bedoelt ;-) 
het zijn professionals dus hier zou ik me echt geen zorgen over maken! Mijn dochter is ook 1,5 en gaat ook een dag per week naar het kdv. Ze zegt nog tegen alles 'die' maar kan ze daar prima duidelijk maken wat ze bedoelt. 
De reden dat ze alleen met hele dagen werken is juist om er voor de kinderen wat rust te hebben: er zijn namelijk niet continue ouders die komen brengen en halen. Bovendien slapen de meeste kindjes op het kdv, dan is dat verloop ook niet wenselijk. Ook hebben ze een vast dagritme met eet/drink/speel momenten wat voor die kleintjes heel fijn is. 
 
[quote quote=10543232]De medewerkers van het kdv komen er echt wel achter wat hij bedoelt hoor, hij is niet de enige die vvvvv zegt en een auto bedoelt ? het zijn professionals dus hier zou ik me echt geen zorgen over maken! Mijn dochter is ook 1,5 en gaat ook een dag per week naar het kdv. Ze zegt nog tegen alles ‘die’ maar kan ze daar prima duidelijk maken wat ze bedoelt. De reden dat ze alleen met hele dagen werken is juist om er voor de kinderen wat rust te hebben: er zijn namelijk niet continue ouders die komen brengen en halen. Bovendien slapen de meeste kindjes op het kdv, dan is dat verloop ook niet wenselijk. Ook hebben ze een vast dagritme met eet/drink/speel momenten wat voor die kleintjes heel fijn is.[/quote]
Dankje voor deze reactie! Haha en fijn om te horen dat ze wel echt hun best doen een kindje te begrijpen. Klinkt wel logisch wat je zegt over hele dagen idd. Thnx
 
Werk zelf in de opvang en het is zo knetter druk! Zelfs 2023 zit al zo goed als vol.
Direct kdv regelen zodra je je positive test hebt anders vis je al snel achter het net. Ook gastouders zitten zo goed als vol. Opvang regelen is in deze tijd moeilijk
 
Terug
Bovenaan