Kinderartsen...heb nu al een hekel aan ze.

A

Anoniem

Guest
Het gaat goed met Steijn..

Temperatuur onder controle (zelfs bloot onder de blauwe lamp geen probleem), geelzien een stuk beter stijgt ook niet zo hard meer, wakkerder, drinkt halve flessen leeg...kortom hoop!

Kinderartsen (ze komen altijd met een hele delegatie) erg positief.
Verpleging ook.. (daar heb je trouwens meer aan dan aan de artsen) hij hoeft alleen nog maar te leren drinken en dat muntje kan elk moment vallen.
Gister met de verpleging hierover gesproken en hij hoefde ook geen dagen te bewijzen dat hij goed kan drinken, zij weten wel wanneer het toeval is en wanneer niet.

Dag bij dag kijken, maar wij hadden voorzichtige hoop dat het misschien met het weekend wat zou worden, leeftijd was immers ook al goed en gewicht ook.

Maar dan vandaag...bij de ronde.. De kinderarts gaf aan dat hij altijd een keer wat meer tijd nam om met de ouders te praten..tijdens of na de ronde... Kon wel donderdag of vrijdag..
Zegt zijn collega: dan ben je er niet....
Ow zegt hij, dan doen we dat maandag wel... MAANDAG!!!???! Dat is bijna een week verder, wat is er gebeurt met dag bij dag kijken of hij mee kan... Ik weet wel dat we niet teveel hoop moeten koesteren, dat we realistisch moeten zijn, blij met elke fles.. Maar zo hard onze hoop neersabelen?

We moesten zelfs al onze eigen fles inleveren om daar mee te oefenen..vnd het zo erg dat hij gewoon sowieso nog een week daar alleen in dat bedje moet liggen..hoe goed de verpleging ook is... Als het neit vooruit was gegaan en dan een week is minder erg dan zo....

Snap je frustratie!! Het is ook heftig zo en je wilt zo graag lekker thuis aan jullie nieuwe gezinsleventje bouwen... Maar thuiskomen en je bij iedere fles afvragen of hij voldoende binnen heeft gekregen, of je zorgen maken of hij nu wel of niet geler is geworden en levendig genoeg is etc is t ook niet joh!! Nog even doorzetten meid, vertrouw erop dat de kinderarts het beste met Steijn voor heeft!!!

En dan nog.... Het kan elke dag zo weer veranderen, voor t zelfde geld ben je wel al thuis voor maandag!

Sterkte

Ps begrijp ik dat je toch bent overgegaan op de fles? Of kolf je?

Nee we zijn vrij snel overgestapt op de fles... Is beter voor mij..had nooit bv moeten beginnen zorgde voor extreem veel stress...

Het is ook niet dat we hem mee willen ten koste van...maar om als arts sowieso pas maandag te prikken dat is gewoon niet eerlijk... Ze hebben het altijd over dag bij dag bekijken en als hij het snapt is het klaar.... Maar goed dat maakt nu dus eigenlijk weinig uit omdat we toch nu persee tot dat gesprek moeten blijven.

Meid, in die dagen dat zijn eigen kinderarts er niet is word er echt wel naar Steijn gekeken hoor! Ook een andere kinderarts kan akkoord geven om naar huis te gaan.

Onze dochter is door een andere kinderarts naar huis gestuurd. Die van ons gaf 2 dagen eerder nog geen toestemming. (ze was 12(!) gram afgevallen) Die andere arts gaf ineens wel toestemming. De volgende dag hebben we haar gauw mee naar huis genomen, voordat ze zich zouden bedenken! Ze heeft 9 dagen nodig gehad om dat drinken goed te begrijpen. Ook zij kreeg alle voeding (afgekolft) via de fles. Op dag 10 mocht ze mee naar huis.

Voel je niet schuldig dat je geen BV geeft. In die eerste paar dagen heeft hij de belangrijkste stoffen al van jouw gehad. Op flesvoeding groeit hij vast net zo hard. Steijn heeft meer aan een mama die redelijk in haar vel zit, dan aan een gestresste moeder.

Het criterium bij ons was 2 dagen goed alle flesjes leeg drinken en in gewicht aangekomen zijn in die 2 dagen.

Hou moed, voordat jullie het weten mogen jullie Steijn mee naar huis nemen.

leuk ja al die artsen!!
Maar idd wat ik lees, je hebt best kans dat een andere arts iets anders zegt. EN gewoon erop staan dat je voor het weekend een gesprek wil!!! En per dag bekijken en anders de verpleegkundige erachter aan laten gaan! Die hebben vaan ook nog wel wat in t ebrengen....

Moet jij ook blijven of blijf je omdat steijn er nog is?

Het is en blijftgewoon een vervelende situatie.

sterkte!!!!!

Ik ben al sinds zondag thuis kon tot vandaag blijven, maar moest dan bij anderen op de kamer..wilde ik liever niet.

Bedankt voor de reacties..

Tijdens het 'slapen' heb ik erover nagedacht en ik
heb me erbij neergelegd. Ik heb wel besloten om
het dus ook niet meer te bespreken. Hij blijft
sowieso tot maandag en dan moet er nog een
eindgesprek komen dus volgende week hebben we
hem gewoon niet thuis. Punt. Ik ga alles wat de
verpleging als eventuele kans aandraagt afkappen
en zal ze vragen dit niet meer te zeggen en alleen
luisteren naar de kinderarts. Hij zal het wel weten
en hij moet Steijn ontslaan. Ook al valt het
drinkmuntje... Dan nog blijft hij daar...
Ik moet ergens rust vinden in het verhaal en ik hoop
dat dit het is.. Kan niet elke dag de halve dag op de
bank zitten sniffen.

Steijn wordt trouwens zo geschreven omdat zijn
opa's naam erin verwerkt zit. De tweede naam is
van de andere opa.

Ik vind het vooral moeilijk dat hij zoveel knuffels en
aandacht te kort komt in mijn ogen met wat hij
normaal had gekregen en wat hij ook kreeg toen ik
in het ziekenhuis lag (toen kon ik er vier keer heen,
maar ja niet reizen) eind van de week hoop ik weer
drie keer te gaan. Verpleging is prima, maar dat is
verschonen, voeden en binnen een half uurtje ligt
hij alweer aan de sonde in bed.. En dat is dan zes
keer per dag.. Twee keer krijgt hij dan een uur
knuffels en aandacht van ons, maar dat is zo
weinig.. Vind het zoo zielig, zeker nu hij meer
wakker is

En dan mijn man....naar het ziekenhuis, naar zijn
werk, later thuis, eten even pauze en weer naar het
ziekenhuis, daarna thuis en een klein uur later naar
bed en de volgende dag opnieuw.

pfffffff Vind het goed dat je je er zo "bij neer legt" dan maak je het voor jezelf draagelijk. maar makkelijk is het zeker niet. Vind het heel knap hoe je het doet. Heb er alleen maar bewondering voor!!!

Ik zou ook niet graag bij andere op de kamer te liggen en thuis is toch thuis.
Alleen mist er nu iemand van jullie gezin!

Maar snap ook dat je de verpleging gaat afkappen. Hoe lastig is het ook is en misschien toch nog hoop ziet. Maar weet hoe dat voelt!

Hier in het ziekenhuis hadden ze het over ik dacht inrooming....
Dat als je kindje op de kinderafeling lag en hij mocht dan naar huis dan kon je er als moeder voor keizen om 24 uur voor de kleine te zorgen in het zieknhuis samen op 1 kamer en dan alle zorg zelf doen. En voor vragen kun je dan terecht bij de verpleging. Is dat bij jullie ook aangeboden?
EN hier hadden ze het ook over filmen tijdens deze periode(periode op de kinderafdeling). Zodat echt alles gefilmt word zodat je straks terug kunt kijken en dan word er verteld kijk hier reageerd hij zo en niet alleen de verzorgende kant laten ze dan zien, maar dus ook de reactie die hij geeft als hij jou/jullie stem hoort.
Dat vertelde de kinderarts ons toen. en dat terwijl ik gewoon in een "streekziekenhuis" onder controle ben.

Succes en je kunt het!!!!!

Terug
Bovenaan