Kinderartsen...heb nu al een hekel aan ze.

We hebben een live verbinding de hele dag....kan de hele dag via internet in zijn bedje kijken.
Hier hebben ze ook rooming in, maar als het niet hoeft slaan we het liever over. We doen al veel zelf, aankleden, wassen, verschonen... En de verpleging laat ons dan ook rustig alleen..
We hebben ook nog recht op 15 uur kraamzorg extra dus dan lijkt me de rooming in niet echt heel noodzakelijk..

Even een update... Ben blij met mijn beslissing..voelde me vanmorgen sterker bij de ronde en de delegatie artsen was geslonken tot twee..kijk dat praat een stuk makkelijker...
De klikker mocht er af. Hij ademt wel door....;-)
En..............hij dronk 's morgens de fles helemaal leeg bij mij. Heb dit besproken met de artsen (had voor het eerst het gevoel dat ze met me praten ipv om me heen en vooral met elkaar)
Er is een intake afgesproken. Steijn krijgt op een dag 480ml aangeboden, als hij zelfstandig 440 drinkt mag hij naar huis en de kinderartsen. Ik heb toen direct assertief aangegeven dat ik met die maandag zat. Dat was geen probleem, konden wel met een ander praten. Plus het blijkt dat onze kinderarts het weekend dienst heeft (klojo)
Ik heb toen direct aangegeven dat ik er gister wel wat van geschrokken was, dat er ineens over een weel werd gesproken en niet meer in dagen. Beide artsen meteen aangegeven dat dit echt niet het geval is en dat dit onhandig is geweest van onze arts, maar dat hij dit vast niet in de gaten heeft gehad. Ze zouden hem hier nog even op aanspreken (dat hoefde nou ook weer niet). Dus toch weer iets hoop, maar vooral een beter gevoel dan gister.. Heb de hele dag lopen brullen en om het minste of geringste begon ik weer te huilen..vandaag nog niet gedaan!
Zelf hoop ik nu dat hij de intake net niet haalt vandaag zodat we vrijdagochtend horen dat hij naar huis mag (dus 1 dag later en iets meer zekerheid) en dan zaterdag meenemen. Dan is mijn man ook vrij en kan mooie alles afsluiten. Het kan ook later vallen, maar de artsen dachten beiden het weekend of einde weekend.we zien wel.
Hij hoefde ook niet meer geprikt te worden op het geelzien.

Zaterdag word nu weer niets,.. Krijg echt een punthoofd van de artsen..kunnen ze niet op de opleiding leren wat valse hoop inhoud?

Steijn doet het gewoon goed hoor..had zijn intake gehaald.. Alleen het is ook heel normaal dat er dan weer een dipje komt, het kost gewoon eerst veel energie.. Heel normaal dus, maar wel weer reden om zaterdag weer in te trekken en te zeggen dat de weekendarts er maar naar moet kijken..

Kijk ik wil hem niet eerder mee dan echt vertrouwd is, maar houd het dan bij targets, wees realistisch en NOEM VOORAL GEEEEEEN DAG OF DATUM. Is toch nogal logisch dat elke ouder zich daaraan vastklampt, zeker gevoelsmatig. Als je dan als arts en verpleging weet van die dips, houdt het dan bij feiten en zekerheden..jakkes..dat is echt momenteel hetgene waar ik van baal en ik denk ook dat ik dit na ontslag nog als klein aandachtspunt ga brengen. Hoe ik het duidelijk kan omschrijven.

Zo positief als gister zo negatief vandaag...
Eigenlijk zijn we wat flesgebruik sinds gistermiddag terug bij af, terug bij vorige week... Met moeite drinkt hij 20cc zelfstandig van de verplichte 55/60 cc

Het gekke is, dat ik het gevoel kreeg dat de verpleging en artsen dit ook niet zo verwacht. Zelfs de verpleegkundige met bijna 40 jaar ervaring (hoort bij het meubilair ondertussen en kent mijn vader goed) dacht al aan eht weekend. Mijn vader zei al, dat had hij nooit gezegd als hij dit verwacht had.

Maar goed.. Teleurstelling zijn we nu aan het verwerken en we hopen dat het dan voor volgend weekend lukt.
Het is alleen raar dat hij het snapte en echt goed deed en ineens sinds gistermiddag amper drinkt en weer redelijk structureel sondevoeding krijgt (na een ruime dag geen sondevoeding) Je zou haast een reden zoeken voor dit slechtere drinkgedrag en ineens vele slaapgedrag weer.. 10 minuten wakker is ineens weer het max terwijl we al veel meer gewend waren...voelt gewoon weer als een week geleden.
Maar ja het is niet anders......Zo kan hij gewoon niet naar huis....dus we gaan dapper weer verder.
Gelukkig hoef ik nu eerst twee dagen niet alleen....

Dat is weer een heel verhaal!!!!!
Maar die valse hoop is niet leuk meer! En daar zou ikheel boos en verdrietig om worden jij ook ws.

En snap dat je hem alleen maar mee wilt nemen als het echt goed gaat, maar idd noem dan geen datum!

Maar weleen tegenslag dat hij nu weer sonde voeding krijgt, heeft de kinderarts nog uitgelegt hoe dat kan?

Vind het heel dapper van je allemaal en fijn dat je nu je man hebt die mee gaat is wel net zo prettig!!!

Hoop dat hij snel weer wat meer wakker is en zijn flesjes weer drinkt.

sterkte, denk aan je

Terug
Bovenaan