Kinderaspirine

kinder asperines werken idd bloedverdunnend, Word ook wel eens voorgeschreven wanneer iemand een tia heeft lijkt me vreemd als het de innesteling bevorderd... ma wie weet

hey meiden,
Ik heb er nog nooit van gehoord.. Wel in een drogisterij gewerkt en daar geleerd dat asperine bij kinderen het syndroom van Reye kan veroorzaken (is wel zeldzaam). Werd dus afgeraden bij kinderen. Weet niet of dit bij zwangerschap ook zo is... Zou er wel voorzichtig mee zijn.

Hey meid,

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik zu het ook niet zomaar gaan doen. Eerst even overleggen met je gyn of ha. Klinkt wel onschuldig maar je weet maar nooit!

Liefs ciomama

Volgens mij werkt gewone aspirine ook bloedverdunnend. Tenminste, dat heb ik laatst een collega horen zeggen.
Wat misschien wel een tip zou kunnen zijn.
Ik heb bij al mijn zwangerschappen tarwekiemoliecapsules geslikt, bij de 1e zwangerschap was ik in de 5e ronde zwanger (ben ik pas later met het slikken begonnen), bij de 2e zwangerschap in de 2e ronde en nu met de 3e zwangerschap ben ik in de 1e ronde aangeteld. Het schijnt goed te zijn voor je bloedsomloop en dus ook voor de innesteling.
En baat het niet, dan schaadt het niet. Je kunt ze trouwens gewoon bij het kruidvat kopen, ze kosten een paar euro.

fijn voor de meiden voor wie het helpt maar ik zet toch me vraagtekens erbij!
Kan toch niet gezond zijn als je die dingen altijd slikt elke dag?
het is gelukkig ieder voor zich! ;-)

Oei, klinkt best een beetje eng als je het mij vraagt. Als het echt zou werken zouden de artsen dat dan ook niet voorstellen om te doen????

Ik zou het niet doen zonder overleg met de arts....

Als ik jou was zou ik ook eerst overleggen met de arts - gyn. Als het zo makkelijk te bewerken is een zwangerschap, zouden ze dat wel voorschrijven lijkt me. Niet zomaar zelf gaan knutselen hoor, die gyns hebben niet voor niets jarenlang gestudeerd en onderzoeken gedaan...

Mijn dochter heeft het gehad als bloedverdunners na haar hartoperatie. Is volgens mij niet helemaal zonder risico. blijft toch een medicijn.
Zou alleen in overleg doen met ha of gyn. gaat niet om sinassprilletjes maar om geneesmiddel wat (op recept) verkrijgbaar is. werkzamestof is carbasalaatcalcuim, het calcuinzout van acetylsalicylzuur. Wordt idd ook gebruikt bij tia's.
Staat ook wel een lijstje van bijwerkingen op de bijsluiter. vooral bloedingen in maag/darmen etc.
zou nooit zomaar met medcijnen lopen rommelen.
Altijd ff overleggen

groetjes

Terug
Bovenaan