kinderbijslag

hey meiden

morgen komt de kinderbijslag weer.

ik vroeg me af: gebruiken jullie die 195 euro per kwartaal alleen voor jullie kindje, en is het ook op per kwartaal?

wij krijgen 84 euro kinderkorting per maand.
eerlijk gezegd kopen wij daar alle kleertjes van
en de kinderbijslag gaat of op de spaarrekening, of we gaan er leuke dagjes van weg ofzo.
(heb vorige week een dierentuin abbo gekocht)
ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

liefs, do

Euh de kinderbijslag gaat hier deze maand op aan de kosten van een beurt voor de auto......
Het verschilt wel wat we er van doen, afgelopen maand wel al het één en ander aan kleding gekocht voor de kinderen én ook een andere autostoel voor Tijn, dus tja.
Over het algemeen gaat het hier op de grote hoop, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoeveel ik per maand voor de kinderen uitgeef.
Vanaf maart komend jaar hebben wij geen recht meer op de Nederlandse kinderbijslag, maar krijgen we de Duitse kinderbijslag. Daar zijn we wel heel blij mee, want dat houdt in dat we geen €389 per kwartaal meer krijgen, maar €328 per maand! Dat is nogal een verschil en daar kijken we erg naar uit, hahaha.

Groetjes Danielle

das lekker!! dl is beter geregeld.

De kinderbijslag gaat hier gewoon erbij op de grote hoop en van de grote hoop kopen wij kleertjes, luiers etc, nu toevalling komt het zo uit dat wij zaterdag gaan winkelen voor Daantje, maar vaak kijk ik gewoon; wat heb ik nodig en wat kan er deze maand vanaf.

Liefs Marina

ook wij hebben een spaar rekening voor de kids en betalen hier elke maand 68euro aan per kind dus eigenlijk is dat al de kinderbijslag,maar meestal kopen we er wel spullen voor haar voor dit weekend gaan we ook weer lekker shoppen voor dr aangezien de kleding kast wat leeg raakt hahaha

Nu ik geen baan heb gebruiken wij de kinderbijslag echt voor kleding van de kinderen of bijv. een autostoel. Toen ik nog wel werkte ging het op de grote hoop.
In Duitsland krijg je trouwens maar een aantal jaar kinderbijslag, ik dacht 5 of 6 jaar. In Nederland tot 18.

Terug
Bovenaan