kinderbijslag

en hier gaat ook alles op de grote hoop al heb ik wel wat nieuwe kleertjes voor karlijn bestelt en de rest gaat op aan de geboortekaartjes en bedankjes
maar echt merken dat we het gehad hebben nee :(

Hier wordt alles besteed aan Myrthe en alles wat ze nodig heeft. Dus ook autostoeltje (toendertijd) speelgoed, kleding etc.

De andere maanden kijken we echt of ze iets nodig heeft en of we het geld ervoor hebben.
Vaak gaat niet al het geld op en dat wordt dan op haar spaarrekening gezet.

Liefs Irene

Hallo

Hierboven schreef Reisa dat de duitse kinderbijslag maar een paar jaar is.
Dit klopt niet. Ik werk zelf in Duitsland en krijg minimaal tot de kids 18 zijn kinderbijslag.
Het is in Dld zelfs zo dat als de kids daarna in een soort van leerlingwezen stelsel zitten ze nog steeds kinderbijslag krijgen.

Idd. de Duitse kinderbijslag is een stuk royaler dan de NL(154 euro p.maand per kind). Maar hij gaat bij ons gewoon op de grote hoop mee.

groetjes
Ekon

heyhey

ja inprinciepe heb ik ook 149 euo per maand.
84 euro kindertoeslag en de kinderbijslag 195 gedeeld door 3 is 65
65+ 84= 149 euro per maand.

alleen hier is het zo, hoe meer je verdiend, hoe minder kindertoeslag je krijgt.

liefs, do

Het verschil valt best mee, wij wonen in belgie en krijgen de kinderbijslag uit nederland en ook kinderkorting, en als je dat samen optelt valt het verschil wel mee, zeker als je inkomen niet te hoog is!!
Hier gaat de kinderbijslag op aan kleren, schoenen en evt iets anders voor de kinderen, nu komt dat ook omdat dat op een losse rekening binnenkomt samen met de korting, anders ging het idd op de hoop mee!

Gr MJ

Hallo,

Ik wilde toch nog even reageren, de kinderbijslag is hier idd tot 18 jaar, en evt nog langer zolang het kind nog een bepaalde opleiding volgt.
Wij houden overigens nog wel gewoon het recht op de kinderkorting omdat we beiden in Nederland werken, en dan met 2 kinderen scheelt het toch een hoop geld.... Het is overigens geen reden om hier te wonen hoor, we wonen met veel plezier hier en ik zie echt geen reden om terug naar Nederland te verhuizen.

Fijn weekend allemaal!

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan