kinderbijslag

Ik vind het echt belachelijk dat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitgegeven. Onze dochter is van 4 april, dus 4 dagen te laat om het tweede kwartaal kinderbijslag te krijgen. Nu krijgen we pas kinderbijslag vanaf juli....200 euro door onze neus geboord dus! Dat is toch echt niet eerlijk?? Moest dit even kwijt hoor!

mn vriendin werkt bij de svb en die zei idd dat ik in maart moest bevallen want anders mis je idd 1 kwartaal kinderbijslag!!
maar mijn oudste wordt 10 juni 6 jaar... en dan krijg je meer kinderbijslag maar ook deze wordt pas een kwartaal erop uitbetaald omdat je kind het GEHELE kwartaal 6 moet zijn.... dusja...

tja ze maken die regels en kunnen we helaas niks aan verandere,,, hier gaat trouwens de kinderbijslag automatisch naar de spaarrekingen van de kids voor later...

Correctie! Ik heb net geluk! Stukje tekst van de website van de SVB:
Uw kind is geboren op 1 april, dus op de eerste dag van het tweede kwartaal. U krijgt dan voor het eerst kinderbijslag voor het tweede kwartaal. Wij betalen de kinderbijslag rond 5 juli.

Hoi dames! Ik snap jullie helemaal, het is mooi balen. Maar vergeet niet dat we aan het einde dit kwartaal wel krijgen! En de maartkinderen niet.. Daar heb je nu natuurlijk niks aan maar uiteindelijk krijgt iedereen evenveel!

dat kwartaal wat je nu misloopt krijg je straks als je kind 18 jaar is nog extra. Dan krijg je zeg maar het kwartaal van nu wat je misloopt! Dus iedereen krijgt evenveel termijnen!

Groetjes janne mama van Senne 18-3-2007 en Jason 14-1-2010

Terug
Bovenaan