kinderbijslag

oh, ok....dus het wordt ons niet door de neus geboord gelukkig als ik het over 18 jaar nog krijg, hahaha, wel lang wachten....maar dat is wel fijn om te horen, thanks!

Het is inderdaad zo dat je uiteindelijk allemaal evenveel termijnen krijgt uitbetaald.

Maar je krijgt het altijd na afloop van een kwartaal. Dit houd dus in dat de mama's die voor of op 1 april zijn bevallen de eerste betaling per 1 juli krijgen en de mama's die na 1 april zijn bevallen pas op 1 oktober de eerste uitbetaling krijgen.

Mijn oudste is van 12 juli, dus toen moesten we ook bijna een half jaar wachten op de kinderbijslag.

Je krijgt dan wel weer een kwartaal extra hoor... En die loop je dan weer mis als je kindje 31 maart is geboren. Iedereen krijgt evenveel uiteindelijk. En hoeveel krijg je nu aan kinderbijslag. het stelt echt niets voor. Hier in Zweden zet het tenminste zoden aan de dijk. 3 kinderen is tegen de 350 euro per maand kijk daar heb je wat aan.

ja haha, dat dacht ik dus ook al: als je nu een kwartaal mist, omdat je 'te laat' geboren bent, ben je straks aan het eind van de kbperiode toch ook nog een kwartaal langer aan de beurt. Logisch toch?

Terug
Bovenaan