Kinderdagverblijf eten tussen 17 en 18 uur

Hallo,

mijn zoontje van 9 maanden gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf. Toen hij er net was merkte ik al dat ze 's ochtends voor 9 uur geen fles geven en na 17 uur ook niet. Ik vond dat toen al erg vervelend, omdat hij af en toe zich 's nachts vroeger meldde en dan wel op die tijden uitkwam. Ook kwam ik heb een keer rond half 6 ophalen, toen liep de leidster met hem op de arm. Ze gaf aan dat ze had zitten twijfelen om hem de fles te geven, maar dat kon eigenlijk niet want ze was alleen en had het niet gedaan. Terwijl hij toen echt de fles had gemoeten. Al snel was dit probleem verholpen toen hij echt regelmaat kreeg en daar geen voeding hoefte voor 9 uur en na 17 uur. Maar nu eet hij warm eten. En thuis geef ik dat meestal rond half 6. Op het kinderdagverblijf geven ze aan dat ze het dan rond 16.30-16.45 uur geven. Ik merk dat het ook nog wel eerder wordt gegeven. Van de week 16.20 uur of nog eerder.
Ik heb gehoord dat het mag dat ze tussen 17 en 18 uur alleen staan, maar ik vind het wel belachelijk. Ik betaal gewoon tussen 17 en 18 uur, dan moet mijn zoon toch ook dat kunnen krijgen wat hij nodig heeft? Weet iemand van jullie of dat echt klopt dat dat zo mag? Ik vind het echt heel raar!

Groetjes, Bloempje26
 
Hoi Bloempje,

Onze oudste heeft ook op een kinderdagverblijf gezeten en hier was het geen probleem met eten geven.

Groetjes en succes,

Miriam
 
Hoi Bloempje,

Onze oudste heeft ook op een kinderdagverblijf gezeten en hier was het geen probleem met eten geven.

Groetjes en succes,

Miriam
 
hoi bloempje,

ook mijn dochter zit op het kdv. hier krijgen ze rond 9.30 fruit, dan tegen 11.30 brood en dan slapen van 12.30 tot .... en daarna krijgen ze nog iets van yoghurt met een koekje. mijn ritme thuis verschild ongeveer een uur (later) dan dat van hun.
ik denk zelf dat je er niet teveel druk om moet maken. ook ik vond het in het begin even wennen hoor toen ik de tijden hoorde, maar merk wel dat esmee (nu 17 maanden) er geen probleem van maakt. ze gaat naar het kdv toe vanaf dat ze 15 maanden is
 
Hoi bloempje,

Bij ons op het kinderdagverblijf is het altijd een komen en gaan van ouders en kinderen tot 9 uur en vanaf 17.00. Ik begrijp dan ook dat ze dan graag alle kindjes hun eten hebben gegeven voor die tijd. Volgens mij geven ze niet eens op alle dagverblijven warm eten. Bij ons tot je kindje een jaar is! Maar het lijkt me dat het wel moet kunnen! Als jij wil dat je kindje om die tijd eten krijgt, moet dit toch bespreekbaar zijn? Het kan voor hun wel handig zijn, soms is het niet anders toch?

Succes ermee, groetjes Liff
 
Ik denk dat je je ook moet afvragen wanneer ze beter zou eten; als ze eerder eten krijgt (en dus misschien nog niet zoveel honger heeft) of als het een komen en gaan van ouders is, dat leidt natuurlijk ook enorm af.. Misschien is jouw zoontje onverstoorbaar en eet dan ook gewoon zijn prakje maar dat is denk ik wel een afweging die je in je overleg kan meenemen denk ik.. Bij ons op het kleinschalige kdv (staan ze vaak met 2 op het einde van de dag en donderdags de drukste dag (bijna 15 kinderen) soms met 3!

Groetjes Sas
 
Ik denk dat je je ook moet afvragen wanneer ze beter zou eten; als ze eerder eten krijgt (en dus misschien nog niet zoveel honger heeft) of als het een komen en gaan van ouders is, dat leidt natuurlijk ook enorm af.. Misschien is jouw zoontje onverstoorbaar en eet dan ook gewoon zijn prakje maar dat is denk ik wel een afweging die je in je overleg kan meenemen denk ik.. Bij ons op het kleinschalige kdv (staan ze vaak met 2 op het einde van de dag en donderdags de drukste dag (bijna 15 kinderen) soms met 3!

Groetjes Sas
 
Op het kdv van mijn jongste eten ze tussen de middag warm. Ideaal en dan eten wij thuis 's avonds gewoon nog warm en dan eet ze mee. Misschien kan je dat voorstellen.
 
Terug
Bovenaan